شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

70 درصد بیماران خاص کردستان زیرپوشش بیمه

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر 70 درصد از بیماران خاص در کردستان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی هستند.


جلال سعیدپور پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کمیته بیماری‌های خاص استان کردستان اظهار کرد: تا کنون یک هزار و 378 نفر در کردستان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان:

70 درصد بیماران خاص کردستان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی هستند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر 70 درصد از بیماران خاص در کردستان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

 

جلال سعیدپور پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کمیته بیماری‌های خاص استان کردستان اظهار کرد: تا کنون یک هزار و 378 نفر در کردستان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به پرداخت 84 درصد از کل هزینه درمان بیماران در سال گذشته توسط بیمه سلامت، تصریح کرد: سال گذشته 9 میلیارد و 950 میلیون تومان برای بیماران خاص در کردستان توسط بیمه سلامت هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه از این میزان اعتبار، 8 میلیارد و 655 میلیون تومان آن برای دارو و مابقی برای افراد دیالیزی و سایر خدمات هزینه شده است، افزود: سالانه به ازای هر نفر بیمار خاص 6 میلیون و 930 هزار تومان هزینه می‌شود.

سعیدپور سرانه هزینه درمان برای افراد عادی در سال را 170 هزار تومان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 70 درصد هزینه‌های درمان نسبت به سال ما قبل آن افزایش داشته است.

در ادامه این جلسه مسئول داروخانه جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به معرفی 815  نفر بیمار خاص توسط معاونت دارو به داروخانه این جمعیت در سال جاری، گفت: برای این تعداد افراد اعتباری بالغ بر 198 میلیون و 200 هزار تومان هزینه شده است.

امید حسین‌پناهی به زیرپوشش قرار دادن داروهای 331 بیمار سرطانی در کردستان اشاره کرد و افزود: برای تامین داروهای این تعداد بیمار سرطانی 18 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.

وی همچنین گفت: 107 نفر بیمار ام‌اس هم زیرپوشش دارویی و خدمات هلال احمر قرار دارند که برای این تعداد بیمار اعتباری بالغ بر 9 میلیون و 300 هزار تومان هزینه شده است.

مسئول داروخانه جمعیت هلال امر کردستان از وجود هزار قلم دارو در دارو خانه جمعیت هلال احمر خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 70 قلم دارو مربوط به بیماران سرطانی است و مابقی مربوط به بیماران دیالیزی و پیوند کلیه است.

حسین‌پناهی با انتقاد از دانشگاه علوم پزشکی که داروخانه جمعیت هلال احمر در اولویت چهارم بعد از داروخانه‌های خصوصی قرار داده است، افزود: متاسفانه در کردستان شرکت توزیع کننده دارو وجود ندارد و داروهای کردستان از شرکت‌های داوریی استان کرمانشاه تامین می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هم در ادامه این جلسه گفت: در حال حاضر 182 نفر بیمار خاص و یک هزار و 962 بیمار صعب‌العلاج در کردستان زیرپوشش کمیته امداد هستند.

رضا طاهری به هزینه یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای بیمه تکمیلی افراد زیرپوشش که از این میزان 10 درصد آن برای بیماران خاص هزینه شده است، اشاره کرد و افزود: همچنین 11 میلیارد تومان برای بیمه درمانی افراد توسط این نهاد هزینه شده که ا13 درصد آن برای بیماران خاص هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی خانواده‌هایی در دهک‌های پایین توسط کمیته امداد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم کردستان 40 میلیارد تومان به افراد زیرپوشش این نهاد کمک کردند که بخشی از آن صرف هزینه دارو و درمان بیماران شده است.

A5/8.7.94

۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495