شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

نشست سراسری انجمن شرکت های پخش دارو و مکمل های انسانی

نشست سراسری انجمن شرکت های پخش دارو و مکمل های انسانی
نشست سراسری و عمومی انجمن شرکت های پخش دارو و مکمل های انسانی ایران، در تاریخ 18 تیرماه سال جاری، با حضور دکتر غلامحسین مهرعلیان، مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو، دکتر رزازان، اعضای این انجمن و مدیران عامل و نمایندگان شرکت های پخش دارو به میزبانی شرکت پخش رازی برگزار شد.

نشست سراسری و عمومی انجمن شرکت­ های پخش دارو و مکمل­ های انسانی ایران در تاریخ 18 تیرماه سال جاری، با حضور دکتر غلامحسین مهرعلیان، مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو، دکتر رزازان، اعضای این انجمن و مدیران عامل و نمایندگان شرکت­های پخش دارو به میزبانی شرکت پخش رازی برگزار شد.

در ادامه اهم مطالبی که در این نشست مطرح شد را می­خوانید:

دکتر مهرعلیان؛ مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو: کاهش میزان پرداخت از جیب مردم و حضور پزشکان در مناطق غیر برخوردار از سیاست ­های وزرات بهداشت است. در حال حاضر سه هدف عمده در اداره غذا و دارو دنبال می­ شود که متناسب با این سه هدف از شرکت­ های پخش انتظار همکاری و مشارکت داریم. بنابراین شایسته است تمامی فعالان حوزه دارو همچون شرکت­های پخش با ما همراه شوند و این شرکت­ ها می ­توانند در تحقق این اهداف به ما کمک کنند.

هدف اول؛ موضوع شفافیت می ­باشد. شرکت­های پخش نسبت به بروزرسانی موافقت ­های اصولی و پروانه ­های توزیع شرکت­ ها اقدام کنند. همچنین سامانه ttac جهت رهگیری صحیح دارو از اهمیت بالایی برخوردار است و یک تیم قوی در حال پیگیری این موضوع است. از طرف دیگر در حال حاضر بحث آمارنامه مغفول مانده که امروز نیاز کشور است. بسیار مهم است که این موارد را به فعالیت­های روزانه­ خود گره بزنید. در گذشته آمارنامه مناسبی نداشتیم اما امروز به دنبال ساز و کار آنلاین و الکترونیک برای آمارنامه هستیم. موضوع بعدی سامانه­های سفارش آنلاین دارو است. متاسفانه حرکت جهادی و هماهنگ در این زمینه مشاهده نمی­شود. امروز صنعت پخش دارو نیاز به یک سیستم جامع سفارش­گیری دارد و باید بتوانیم در سال­های آینده سفارشات را به سمت سیستم­های آنلاین ببریم. به هر حال شرکت­های پخش دارو در زمینه خدمات الکترونیکی عقب هستند و لازم است شرکت­های توزیع دارو به صورت ویژه در این حوزه وارد شوند.

هدف دوم؛ بحث کارایی می­ باشد. در حال حاضر تامین و توزیع دارو در این شرایط سخت تحریم توسط شرکت ­های توزیع صورت می ­پذیرد. بر این اساس حضور و فعالیت هوشمندانه این شرکت­ها به ما کمک زیادی خواهد کرد. البته در زمینه تامین و توزیع دارو مشکلاتی نیز وجود دارد که مدیریت هوشمندانه شرکت­ های توزیع دارو بسیار حیاتی است. چرا که تامین ارز در شرایط فعلی به سختی انجام می­ شود. شرکت­ های توزیع دارو به هیچ عنوان خارج از اصول و مقررات سازمان غذا و دارو عمل نکنند. تا زمانی که دارو در انبار شرکت­ های پخش است، قابل کنترل بوده، اما زمانی که دارو از انبار پخش خارج می­ شود و وارد داروخانه می ­گردد، غیرقابل کنترل است. بنابراین بایستی با سیاست­ های سازمان غذا و دارو در حوزه توزیع بیشتر همراه شد. همچنین در حوزه جوایز و آفرها سعی کنید، این جوایز و پاداش ها به سمت محصول سوق پیدا نکند. از طرف دیگر شرکت ­های پخش دارو نباید سبد فروشی کنند.

هدف آخر؛ موضوع عدالت می­ باشد. در این مورد، به خصوص داروهای سهمیه­ ای از اهمیت بالایی برخوردار هستند. امروز ما باید کمبودهای دارویی را با سهمیه ­بندی مناسب مدیریت نماییم. همچنین تعطیلی شعب و مراکز را به عنوان استراتژی اول و منتخب در شرایط فعلی بازار در نظر نگیرید. با کاهش شعب شرکت ­های پخش، سطح توزیع مویرگی دارو در کشور دچار ضعف خواهد شد.

بنابراین با توجه به شرایط کنونی کشور نیاز به برنامه­ ریزی برای ذخیره ارزی از محل ممنوعیت ورود داروهایی که تولید مشابه داخلی دارند (به شرط تامین نیاز بازار)، انتقال برخی داروها به سیستم آرایشی و دقت و نظارت در بحث مواد اولیه وجود دارد. به دلیل اهمیت بالای موضوع تامین و تخصیص ارز دارو، گزارشات آن به صورت منظم خدمت رئیس جمهور محترم ارائه و تقدیم می شود.

دکتر عبداله زاده؛ دبیرکل و عضو هیئت مدیره انجمن شرکت­ های پخش دارو و مکمل­ های انسانی ایران: مطالبات دولتی و کمبود نقدینگی در دوران تحریم از معضلات شرکت­ های پخش می ­باشد. لازمه موفقیت در این دوران پر تلاطم، همدلی و انسجام اعضای انجمن است. این انجمن اولین جلسه هم اندیشی تشکل­ های حوزه دارو را در ماه مبارک رمضان میزبانی نمود و پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی را به مقام عالی وزارت ارائه کرد که این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت، همچنین شورای قرارگاه مشورتی سازمان غذا و دارو تشکیل گردید و نماینده تمام تشکل­ های دارو در آن حضور دارند که نماینده انجمن ما جناب دکتر مجید زجاجی هستند.

اسد­آبادی؛ عضو هیئت مدیره انجمن شرکت­ های پخش دارو و مکمل­ های انسانی ایران و مدیر عامل شرکت پخش رازی: لازم بود شرکت­ های پخش دارو همه زیر یک سقف جمع شوند. همه ما اشتراکات زیادی داریم که بسیار محترم و ارزشمند است. ممکن است در این جمع فرصت رسیدگی به همه مسائل وجود نداشته باشد اما قطعاً به مسائل حیاتی و مهم خواهیم پرداخت. نبض مالی و مدیریت نقدینگی صنعت دارو باید بدست شرکت­ های پخش دارو سپرده شود. همه شرکت­ های توزیع دارو با جریان نقدینگی حیات دارند و به عبارت دیگر، جریان نقدینگی در شرکت­ های ما به مثابه جریان خون است. متاسفانه در حال حاضر مطالبات شرکت ­ها افزایش یافته است و عدم بازگشت به موقع پول هزینه زیادی را برای شرکت ­های پخش دارو ایجاد نموده است. یکی از اهداف ما در اینگونه نشست ­ها این است که معضلات و مسائل خود را به گوش سازمان غذا و دارو برسانیم.

دکتر رزازان: می­توان بخشی از انبارهای شرکت­ های پخش را به ذخیره داروهای استراتژیک اختصاص داد. متاسفانه در حال حاضر سیکل معیوبی وجود دارد که همواره شرکت­ های پخش به مطالبات خود از بیمارستان­ ها و دولت اعتراض دارند و از سوی مقابل انجمن داروسازان هم اعتراضات و شکایاتی از شرکت­های توزیع دارو دارند. در شرایط فعلی باید از بخش خصوصی حمایت کرد.

دکتر هاشمی؛ رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت­ های پخش دارو و مکمل­ های انسانی ایران: بزرگترین مشکل مشترک امروز ما، مشکل مطالبات است. شرکت ­های پخش همواره یار و یاور اجرایی وزارت بهداشت بوده و هستند. زمانی داروی کشور به خوبی تامین و توزیع می ­شود که چرخ مالی شرکت ­های پخش به خوبی بچرخد. بنابراین باید از حیات و صنف خود دفاع کنیم.

۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸
Loading

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495