شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

برگزاری کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور

برگزاری کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور
برگزاری کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور

به گزارش ایفدونا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، پنچمین جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با حضور کلیه اعضا در محل معاونت غذا ودارو بیرجند برگزار گردید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این کارگروه با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با پدیده قاچاق گفت: مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور به دلیل حساسیت بالایی که این محصولات دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر کبری ناصری اظهار داشت: در زمینه کنترل محصولات سلامت محور بازرسی های مختلفی به صورت کنترل مستمر و گشت مشترک انجام شده است.

وی با اشاره اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این زمینه گفت: طی سال جاری بالغ بر 160 پرونده قاچاق کالای سلامت محور مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌ گسترده ای در خصوص مضرات کالاهای سلامت محور قاچاق بویژه لوازم آرایشی و بهداشتی انجام شده و در مدارس نیز به دلیل آموزش پذیری بالای دانش آموزان نسبت به دیگر اقشار جامعه برنامه های آموزشی اجرا شده است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مکاتبه با دبیرخانه کمیسیون، گاز، شرکت مخابرات، آب و فاضلاب، پست، برق، و صدا و سیما جهت اطلاع‌رسانی پیام و هشدار بهداشتی در خصوص مضرات کالاهای قاچاق و تهیه پفلت آشنایی با برچسب رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور از دیگر اقدامات عنوان کرد.

ناصری با اشاره به دیگر اقدامات گفت: همچنین در 6 ماهه دوم سال تهیه راهنمای کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور خارجی و ارسال آن به کلیه ادارات و واحدهای تابعه دانشگاه و ارسال پیام و هشدارهای بهداشتی در خصوص مضرات کالاهای قاچاق سلامت محور ویژه نوروز به صدا و سیما صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت در مجموع تعداد 121 بازرسی از مراکز توزیع فرآورده های سلامت محور انجام شده است.

ناصری یادآور شد: 62 بازدید از محموله های قاچاق گمرک و سازمان اموال تملیکی، 521 نمونه برداری از محموله های قاچاق گمرک و سازمان اموال تملیکی و  تعداد 480 نمونه های قاچاق کنترل شده توسط آزمایشگاه کنترل مواد غذایی انجام شده است.

معاون غذا و دارو بیرجند ادامه داد: از جمله قوانین حاکم برعطاری‌ها نصب پروانه کسب عطاری درمعرض دید عموم و مطلوب بودن نظم محیط و رعایت نظافت از قوانین حاکم بر عطاری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه عطاری‌ها مراکزی هستند که می‌توانند گیاهان دارویی خشک شده را در شرایط کاملاً بهداشتی عرضه نمایند، اظهار کرد: عطاری‌ها حق عرضه و فروش دارو چه شیمایی و چه گیاهی، دارای مجوز یا فاقد مجوز وزارت بهداشت و داروهای دست‌ساز با عناوین مختلف چون لاغری، چاقی، محرک جنسی، ترک اعتیاد و... را ندارند.

N283/1394/12/15

 

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495