شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

افتتاح آزمایشگاه کشت سل مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

افتتاح آزمایشگاه کشت سل مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
افتتاح آزمایشگاه کشت سل مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی/ انجام آزمایشات میکروبی مستقیم و کشت سل به صورت رایگان

آزمایشگاه کشت سل مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با حضور جمعی از مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه 25 بهمن ماه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور دکتر پالش مشاور اجرایی ریاست دانشگاه، دکترناصحی رئیس اداره سل وزارت بهداشت، دکتر محمدی نیا معاون فنی معاونت امور بهداشتی، دکتر سربازی مدیرگروه مبارزه با بیماریهای معاونت امور بهداشتی و جمعی از مسوولان و کارکنان برگزار شد، دکتر محمدی نیا با اشاره به ضرورت راه اندازی آزمایشگاه کشت سل گفت: شناسایی به موقع بیماری سل به ویژه موارد مقاوم و درمان صحیح و به موقع بیماری گام مهمی در راستای توقف چرخه انتقال بیماری به ویژه سل مقاوم به دارو است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم وجود آزمایشگاه مستقل و ارسال نمونه های عفونی اظهار داشت: پیش از این نمونه های عفونی به دانشگاه های دیگر یا بخش خصوصی ارسال می شد که فرایندی طولانی، هزینه بر و بسیار مشکل بود. اما با راه اندازی آزمایشگاه کشت سل مرکزی دانشگاه از این پس نمونه ها با سرعت و دقت بسیار زیاد مورد بررسی قرار گرفته و فرایند درمان بیمار سریع آغاز می شود که گامی مهم برای پیشگیری و درمان سل و افزایش رضایتمندی مردم خواهد بود.

دکتر پالش مشاور اجرایی ریاست دانشگاه نیز ضمن بازدید از بخشهای مختلف این آزمایشگاه و تقدیر از معاونت امور بهداشتی، راه اندازی این آزمایشگاه را اقدامی بسیار مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد مراحل انجام آنتی بیوگرام نیز به زودی انجام پذیرد.

آزمایشگاه سل مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بودجه ای معادل 6 میلیارد ریال(600میلیون تومان) راه اندازی شده است. ساختمان آزمایشگاه به مساحت حدود 200 مترمربع در مرکز بهداشتی درمانی شهید جعفری تابعه مرکز بهداشت شرق تهران قرار دارد که با بودجه ای بالغ بر دو میلیاد و پانصد هزارریال تجهیز شده است.

گفتنی است این آزمایشگاه که مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی از جمله امکانات تشخیص مولکولی باسیل سل ((PCRاست، آزمایشات میکروبی مستقیم و کشت سل را به صورت رایگان در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی انجام می دهد و در صورت نیاز می تواند به عنوان آزمایشگاه قطب، نمونه های ارسالی از استان های هم جوار را نیز پذیرش کند

N129/1394/11/28

۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495