شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

تولید آنتی‌سرم ضد سموم عقرب و مارهای منطقه تا سال آینده

رئیس مجتمع انیستیتو پاستور با بیان اینکه در حال حاضر واکسن‌های هاری، ب‌ث‌ژ، سل و هپاتیت را تولید می‌کنیم، گفت: تولید آنتی‌سرم ضد سموم عقرب و مارهای منطقه تا سال آینده آغاز می‌شود.

تولید آنتی‌سرم ضد سموم عقرب و مارهای منطقه تا سال آینده

رئیس مجتمع انیستیتو پاستور با بیان اینکه در حال حاضر واکسن‌های هاری، ب‌ث‌ژ، سل و هپاتیت را تولید می‌کنیم، گفت: تولید آنتی‌سرم ضد سموم عقرب و مارهای منطقه تا سال آینده آغاز می‌شود.

هومن کاغذیان گفت: مجتمع تولیدی تحقیقاتی انیستیتو پاستور ایران واقع در جاده کرج، مجموعه‌ای به وسعت ۱۸ هکتار است که در آخرین روزهای اسفندماه سال ۶۷ به عنوان معاونت تولید توسط مقام معظم رهبری افتتاح شد.

رئیس مجتمع انیستیتو پاستور با بیان اینکه بیش از ۲۵ سال است که از حضور موثر این انیستیتو در تولید واکسن، محلول‌های تزریقی و کیت‌های تشخیص بیماری‌های خطرناک می‌گذرد، افزود: این مجتمع در پنج محور آموزش، پژوهش، خدمات تخصصی، تولید و فن‌آوری در نظام سلامت فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: به‌ طورکلی قدمت انیستیتو پاستور در ایران با دفاع شهید مدرس در مجلس به صد سال قبل بازمی‌گردد که طی این مدت و در هر کدام از این میدان‌های بحرانی کشور در حیطه تولید محلول‌های تزریقی برای اورژانس و بیمارستان‌ها، انیستیتو حضور بسیار موثری را داشته است.

کاغذیان یادآور شد: این انیستیتو با واکسن سازی برای بیماری‌های بسیار خطرناک مانند آبله، وبا، هاری، ب ث ژ و سل؛ تامین کننده واکسن برای نظام سلامت بوده است؛ همچنین کیت‌های تشخیص بیماری ایدز، سیفلیس، هپاتیت B و C که به لحاظ عفونی جزو بیماری‌های خطرناک طبقه بندی می‌شوند و کیت تشخیص بیماری وبا که برای شهرهای مرزی بسیار حائز اهمیت است که از جمله تولیدات این مجتمع تولیدی تحقیقاتی است.

استقرار فرآیندهای تولید داروهای نوترکیب

رئیس مجتمع انیستیتو پاستور تصریح کرد: در سال ۸۵ و در ساختمان زکریای رازی واقع در این مجتمع، طرح تولید داروهای نوترکیب کلید ‌خورد که حاصل انتقال تکنولوژی از کشور کوبا به ایران است؛ این طرح توسط ۵۰ نفر از متخصصین این انیستیتو صورت گرفت و فرآیندهای تولید داروهای نوترکیبی را که هنوز در مرز دانش هستند را مستقر کرد.

تولید آنتی سرم ضد سموم عقرب و مارهای منطقه در آینده

وی ادامه داد: در حال حاضر واکسن‌های هاری دامی، ب ث ژ، سل و هپاتیت را تولید می‌کنیم؛ طرح‌های توسعه‌ای دیگری نیز در دست داریم که تا سال آینده مجوز ورود به بازار آن را خواهیم گرفت؛ یکی از شرکت‌های دانش بنیان و اعضای هیئت علمی همین انیستیتو طرح تولید آنتی سرم ضد سموم عقرب و مارهای منطقه را در دست دارد که پتانسیل صادرات نیز خواهد داشت؛ حدود ۹۰ درصد سیستم تولیدی و زیرساخت‌های آن ساخته شده اما هنوز فرآورده آن به بازار نیامده است.

تولید واکسن هاری انسانی تا سال آینده

دکتر کاغذیان، افزود: از این قبیل طرح‌های توسعه‌ای مانند تولید واکسن هاری انسانی نیز در دست داریم که تا ابتدای سال آینده فرآورده آن به بازار خواهد آمد؛ این انیستیتو قصد دارد در سایر طرح‌های توسعه‌ای دیگر برای تولید واکسن ورود کند و برای این منظور فراخوان خود را اعلام کرده و در حال شناسایی شرکت‌های دانش بنیان است تا همه واکسن‌های مورد نیاز نظام سلامت را تا سال آینده وارد بازار کند.

صادرات داروی ضد سرطان پروستات و مثانه

رئیس مجتمع انیستیتو پاستور افزود: طی دو سال اخیر با حرکت بسیجی‌وار مجموعه تولیدی تحقیقاتی انیستیتو پاستور ایران به سمت صادرات کردیم و موفق شدیم دو محموله از داروی ضد سرطان پروستات و مثانه را به خارج از کشور صادر کنیم؛ درباره سایر واکسن‌ها نیز در حال رایزنی برای صادرات هستیم و تلاش می‌کنیم برای واکسن سل مجوز سازمان جهانی بهداشت را بگیریم تا بتوانیم به همه دنیا صادر کنیم اما تاکنون فقط توانسته‌ایم با برخی از کشور‌ها مذاکره کنیم.

وی گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی ایران از طرف سازمان جهانی بهداشت دارای مجوزfully functional است که با این مجوز برخی تولیدات ما قابلیت صادرات خواهند یافت و این انیستیتو تلاش می‌کند با استفاده از این ظرفیت به صادرات برسد.

تکمیل زنجیره تجاری سازی علم

کاغذیان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دارای هشت محور اصلی است که عمده آن‌ها دانش بنیان بودن، متکی به مردم و سرمایه‌های مردمی و اجتماعی بودن است؛ گفت: این شرایط در انیستیو درحال محقق شدن است؛ ما از بخش خصوصی در قالب شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم تا سبب کاهش وابستگی‌ها ‌شود و سرمایه‌هایی که در قالب طلا و ارز ذخیره شده بود را وارد صنعت تولید دارو کرده و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده‌ایم؛ با این کار می‌توانیم پویایی اقتصادی ایجاد کرده و هم از نیروهای دانشگاهی و متخصصین رشته‌های داروسازی و واکسن‌سازی کشور خود استفاده کنیم که در ‌‌نهایت زنجیره تجاری سازی علم با این کار تکمیل می‌شود.

 A2/20.7.94

۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۲۳:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495