شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

اتخاذ تدابیر ویژه به منظور کنترل ورود ویروس کرونا

معاون بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود بر اتخاذ تدابیر ویژه به منظور کنترل ورود ویروس کرونا به کشور از طریق حجاج تأکید کرد و گفت: در زمینه بیماری وبا نیز با توجه به شیوع این بیماری در چندین استان از کشور عراق، وزارت بهداشت برنامه ویژه ای دارد.

 

                                          معاون بهداشت در هفتمین جشنواره علمی بهداشت محیط ایران؛

اتخاذ تدابیر ویژه به منظور کنترل ورود کرونا ویروس/کنترل بهداشت عمومی دشوارتر از بهداشت فردی است

دکتر علی اکبر سیاری در هفتمین جشنواره علمی بهداشت ایران که 6/7/94 در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق افزود: با توجه به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی که "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" اعلام شده است، کنترل ایمنی و سلامت آب شرب و آب کشاورزی و همچنین تولید مواد غذایی بر عهده کارشناسان بهداشت محیط است که نقشی اساسی در این زمینه دارند.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش خانواده ها  در خصوص نحوه تامین غذای سالم تصریح کرد: پس از تولید مواد غذایی و عرضه آن به بازار، مادر خانواده تصمیم می گیرد که چه مواد غذایی را خریداری کند لذا ضروری است آموزش های لازم در زمینه چگونگی استفاده  از غذای سالم و ورود آن بر سفره  غذا ارایه شود  تا همواره سلامت خانواده و کودکان حفظ شود.

دکتر سیاری با اشاره به نتایج تحقیقی که در سال 64 در ایران انجام گرفته بود اظهار داشت: در سال 64 حدود 34 هزار مورد از مرگ کودکان کمتر از 5 سال ناشی از اسهال بود که در حال حاضر این میزان به کمتر از 200 مرگ در سال تقلیل یافته که ناشی از بهبود بهداشت محیط، کنترل سلامت آب، تغذیه و همچنین ارتقا دسترسی مردم به بهداشت و افزایش سواد آنها بوده است.

معاون بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود بر اتخاذ تدابیر ویژه به منظور کنترل ورود ویروس کرونا به کشور از طریق حجاج تأکید کرد و گفت: در زمینه بیماری وبا نیز با توجه به شیوع این بیماری در چندین استان از کشور عراق، وزارت بهداشت برنامه ویژه ای دارد.

 وی عرصه بهداشت عمومی را بسیار گسترده دانست و با بیان این که  بهداشت اماکن تولید و توزیع مواد غذایی دارای 3 بخش است، در توضیح گفت:  بخش اول مربوط به خودمراقبتی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی در مزرعه، کارخانه و رستوران است بخش دوم مربوط به گروه مصرف کننده یا مردم است که لازم است تا از استاندارد بودن محصولات اطمینان حاصل کنند و بخش سوم مربوط به نظارت می باشد تا استانداردها  تعیین و بر آنها نظارت صورت گیرد و  در صورت لزوم مداخلات لازم انجام شود که این نقش را وزارت بهداشت بر عهده دارد.

دکتر سیاری همچنین حوزه بهداشت فردی را مربوط به زندگی هر فرد عنوان کرد و گفت: اینکه افراد تصمیم می گیرند چه نوع غذایی مصرف کنند یا تحرک کافی داشته باشند و از مصرف سیگار، مواد دخانی و مشروبات الکلی پرهیز کنند مربوط به حوزه بهداشت فردی است.

وی با بیان این که  آنچه در حوزه بهداشت عمومی اهمیت ویژه ای دارد آموزش بهداشت، کنترل سلامت آب، غذا و  هوا در جامعه است خاطرنشان کرد:  اقدامات در حوزه بهداشت عمومی به مراتب دشوارتر از بهداشت فردی است اما وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت به هر دو حوزه توجه ویژه دارد تا در نهایت باعث ارتقاء سلامت مردم و شکوفایی نظام خودمراقبتی شود.

گفتنی است  در هفتمین جشنواره علمی بهداشت محیط ایران از نفرات برگزیده در بخش های مقاله، کتاب، پایان نامه،ابداع و اختراع، پژوهشگر جوان و فعالان اجرایی بهداشت محیطی تقدیر شد.

A3/6.7.94​

 

۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495