شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

اطلاع رسانی مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور

اطلاع رسانی مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور
کارشناس مسوول گروه آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز،تاکید کرد: آگاه سازی مخاطبان و اطلاع رسانی سریع و به موقع به شهروندان مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور است.

راهکارهای مبارزه با قاچاق با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛

اطلاع رسانی مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور

کارشناس مسوول گروه آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز،تاکید کرد: آگاه سازی مخاطبان و اطلاع رسانی سریع و به موقع به شهروندان مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور است.

 

به گزارش ایفدونا - Ifdona ، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، کارشناس مسوول گروه آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اهواز،تاکید کرد: آگاه سازی مخاطبان و اطلاع رسانی سریع و به موقع به شهروندان مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور است.

تحمیل هزینه های هنگفت اقتصادی به کشور با قاچاق کالاهای سلامت محور

موسی ظهیری نژاد، با بیان اینکه کیفیت پایین فرآورده های آرایشی تولید داخل نسبت به مشابه خارجی  پایین است، افزود: برخی افراد به مصرف فرآورده های آرایشی و بهداشتی با کیفیت بالا و تولید شده در کشورهای اروپایی با هر قیمت ممکن تمایل دارند.

وی در ادامه افزود: این امر باعث شده تا مملکت ما هزینه های هنگفتی بابت موارد قاچاق این کالاها متحمل شود،

ظهیری نژاد، اظهار کرد: از بین رفتن نیروی تولید داخلی، انتقال ارز داخل به کشورهای خارجی برای انجام معاملات، حمل و نقل کالای خارجی در شرایط نامساعد اقتصادی و تحریم های ظالمانه کشورهای غربی از جمله این هزینه ها است.

راه اندازی مراکز تحقیق  برای مبارزه با قاچاق در کشور گامی مهم در تحقق شعار سال

وی افزود: ثبت منبع شرکت های تولید کننده توسط وزارت بهداشت به منظور صدور پروانه بهداشتی واردات، تولید کالاهای تقلبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و ورود غیرمجاز آنها به داخل توسط افراد سودجو و یغماگر داخلی، بیمار شدن افراد به دلیل مصرف کالاهای تقلبی و بی کیفیت با برند خارجی و هزینه درمان آنها، ما را به این فکر فرو برد که چگونه می توان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری به ایده ها و خلاقیت های داخلی تکیه کرد.

این کارشناس تصریح کرد: می بایست دولت و بخش خصوصی به کمک همدیگر افراد مستعد این مرز و بوم را شناسایی و قدر نهاده و با صرف بودجه نسبی به راه اندازی مراکز تحقیق و توسعه قوی در کشور همت گمارند.

تشویق عملی افراد کاشف کالای قاچاق، تضمین کننده سلامت افراد جامعه

کارشناس مسوول گروه آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تاکید کرد: عدم ارج نهادن به نیروها و سازمان های کاشف کالای قاچاق تاکنون از طریق عدم پرداخت حق الکشف و حقوق مربوطه علاوه بر تضعیف انگیزه این افراد راه طمع افراد سودجو در مملکت ما را روز به روز افزون می کند و این احتمال را که خدای ناکرده شاید کسی راه را گم کرده و به ورطه این افراد بیفتد تقویت می کند.

ظهیری نژاد، عنوان کرد: تشویق عملی و پرداخت حقوق این افراد می تواند یکی از راه های تضمین کننده سلامت افراد جامعه باشد که باید با قدرت پیگیری و عملیاتی شود.

وی گفت: شاید بتوان گفت که اطلاع رسانی مهمترین راه پیشگیری از قاچاق فرآورده های سلامت محور بوده و در اصل سپردن حفظ سلامت افراد جامعه به دست خود اشخاص مصرف کننده است.

تشکیل کمپین های مردم نهاد و بسیج مردمی گامی مهم در مبارزه با قاچاق

ظهیری در پایان تاکید کرد: تبیین صحیح و واقعی اثرات سوء و جبران ناپذیر ناشی از مصرف فرآورده های غیرمجاز و قاچاق برای افراد جامعه از طریق وسایل ارتباط جمعی همچون رسانه ملی، سایت های اینترنتی و شبکه های مجازی باعث آگاهی مردم از بیماری های حاد و مزمن و به خطر افتادن سلامت آنها می شود و این مقصود با صرف هزینه، تشکیل کمپین های مردم نهاد و بسیج مردمی محقق می شود. 

N379/1395/01/23

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495