شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

مسمومیت های غذایی، شایع ترین بیماری های حین سفر

مسمومیت های غذایی، شایع ترین بیماری های حین سفر
کارشناس بهداشت مواد غذایی مسمومیت های غذایی را شایع ترین بیماری های حین سفر عنوان کرد.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، حسین عبدالعزیزی در این زمینه گفت: غذاهای باقیمانده حتما می بایست در یخچال نگه داری شود و در صورت عدم دسترسی به یخچال، یخدان و فریز از مصرف دوباره غذایی که بیش از 2 ساعت از پخت آن می گذرد باید پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه دست ها، تمام سطوح و وسایل آماده سازی غذا را می بایست با مایع ظرفشویی و آب گرم قبل و پس از تماس با گوشت مرغ و ماهی خام شسته شود، افزود: رعایت بهداشت فردی همچون شست و شوی مکرر دست ها با آب گرم و صابون و کوتاه نگه داشتن ناخن ها به حفظ سلامت کمک می کند.

این کارشناس تصریح کرد: می بایست همواره تخم مرغ را به طور کامل بپزیدو هیچوقت قاشق یا کاسه ی حاوی تخم مرغ خام را در دهان نگذارید.

عبدالعزیزی گفت: هنگامی که در بیرون از منزل کباب می پزید، از ظروف تمیز برای کباب های پخته استفاده کنید و هیچوقت ظروفی را که در آنها گوشت خام قرار داشته و هنوز شسته نشده برای کباب های پخته استفاده نکنید. 

کارشناس بهداشت مواد غذایی در ادامه اظهار کرد: در حد امکان غذا را شخصا آماده کرده و از مصرف مواد غذایی در رستوران و غذاخوری های نامطمن و یا خرید مواد غذایی از دستفروشان خورداری شود و در صورت استفاده از غذا در رستوران های بین راه، غذا را به صورت کاملا داغ و یا کاملا سرد مصرف کنید.

عبدالعزیزی در پایان گفت: در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ استفاده و نحوه نگهداری آن که بر روی برچسب بسته بندی غذا نوشته شده دقت شود.

N359/12/19

 

مطالب مرتبط

 

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495