شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

از تولید مواد اولیه حمایت می کنیم/نتیجه اعمال غوغا سالارانه، قربانی شدن منافع صنعت داروسازی است

از تولید مواد اولیه حمایت می کنیم/نتیجه اعمال غوغا سالارانه، قربانی شدن منافع صنعت داروسازی است
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر حمایت از تولید مواد اولیه گفت: نتیجه اعمال غوغا سالارانه برخی ها قربانی شدن منافع صنعت داروسازی است.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو :

از تولید مواد اولیه حمایت می کنیم/نتیجه اعمال غوغا سالارانه، قربانی شدن منافع صنعت داروسازی است

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر  حمایت از تولید مواد اولیه گفت: نتیجه اعمال غوغا سالارانه برخی ها قربانی شدن منافع صنعت داروسازی است.

 

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو  در گفتگو با ایفدنا با  بیان اینکه در پی آنیم که در صورت داشتن ارزش افزوده، از تولید مواد اولیه  نیزحمایت کنیم اظهار داشت:  این حمایت مستلزم آن است که حواسمان جمع باشد تا مواد اولیه  تولید شده، توسط برخی شرکتها با نام مواد واسط یا خام وارد نشود که پس از محاسبه تعرفه گمرکی با قیمتی مزید بر قیمت اول بفروش برسند.

 

دکتر اکبر عبدالهی اصل  افزود:  این عمل قطعا نوعی سیاست غوغا سالارانه و فرار به جلو است که  نتیجه اش  قربانی کردن  منافع صنعت دارو سازی کشور در مقابل منافع شخصی و گروهی عده ای خاص می باشد.  

 

 وی همچنین ایراد نمود: متاسفانه در سالهای تحریم  واردات بی ضابطه یا فراضابطه از منابع گمنام  و توسط شرکتهای فوریتی و تک نسخه ای با رونق و استقبال  مواجه شده بود بی خبر از آنکه  با این اقدام نظام دارویی و حتی صنعت  کشور دچار اعوجاجات هولناک می گردید.

 

این مقام اجرایی در حوزه داروی کشور اضافه کرد: گرچه شرکت‌های دارویی ما در زمینه‌های تحقیقات و نوآوری بسیار تلاش می‌کنند اما، داروسازی  ایران پیرو صنعت داروسازی بین‌المللی است لذا باید این واقعیت را  پذیرفت که خودکفایی مطلق در حوزه داروی  هیچ کشوری وجود ندارد در نتیجه ناگزیریم داروهای جدید  عرضه شده در بازار  جهانی را نیز در بازار خود داشته باشیم.

 

دکتر عبدالهی در خاتمه با اشاره به اینکه واردات برنامه ریزی شده از دارو های ثبت شده البته که توسط شرکتهای معتبر آنهم با قیمتهای منطقی و ترجیحا  از شرکتهای صاحب پروانه اصلی، امری ناپسند  به شمار نمی آید خاطر  نشان کرد:  این کار می تواند مبدل ارتقای صنعت داخلی نیز محسوب گردد. 

N341/1394/12/18

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495