شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

نگاه وزارت بهداشت به محصولات تراریخته از لحاظ " سلامتی " است/تمامی مراحل سلامتی در واردات کنترل جدی می شود

نگاه وزارت بهداشت به محصولات تراریخته از لحاظ " سلامتی " است/تمامی مراحل سلامتی در واردات کنترل جدی    می شود
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تمامی گونه هایی که در محصولات تراریخته استفاده می شود تمام مراحل کنترل سلامتی طی شده و تغییر خاصی را ایجاد نکرده است و از لحاظ سلامتی مشکلی ندارند.

دکتر بهروز جنت، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدونا " گفت: محصولات تراریخته یک موضوع بین المللی است که موافقان و مخالفانی دارد که دو دیدگاه متفاوت در بین این دو گروه نیز وجود دارد.

وی افزود: این دو دیدگاه شامل زیست محیطی و سلامتی انسان است و نگاه وزارت بهداشت به " سلامتی " در این موضوع است.

دکتر جنت خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز نگاه زیست محیطی دارد بخاطر اینکه ممکن است یک ماده ای از لحاظ سلامتی مشکلی نداشته باشد ولی از لحاظ زیست محیطی به دلایلی مشکل داشته باشد که بخاطر این موضوعات بحث های موافق و مخالف وجود دارد.

وی اظهار داشت: تمامی موضوعات در محصولات تراریخته به دقت بررسی می شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در بازار دنیا چیزی که وجود دارد و همه کشورها از آن استفاده می کنند به عنوان مثال،90 درصد سویا و روغن در تمام دنیا تراریخته است و همچنین در ذرت، ولی در بقیه محصولات تفاوت دارد و به صورت کشور به کشور می باشد به عنوان مثال پنبه در بعضی کشورها گونه های تراریخته ای باشد که مقاومبه یک بیماری خاص یا حشره و آفت خاص باشد ولی در کشور ما در مواد غذایی که به نوعی در دنیا استفاده می شود به محصولاتی مجوز ورود می دهیم که کنترل شده و تایید مصرف در طولانی مدت در اکثر کشورها را داشته باشد.

دکتر جنت گفت: تمامی گونه هایی که در محصولات تراریخته استفاده می شود تمام مراحل کنترل سلامتی طی شده و تغییر خاصی را ایجاد نکرده است و از لحاظ سلامتی مشکلی ندارند.

N189/1394/12/5

۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495