شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

چین تولید زغال سنگ خود را 60 میلیون تن کاهش می دهد

چین تولید زغال سنگ خود را 60 میلیون تن کاهش می دهد
دولت چین اعلام کرد که با توجه به مازاد ظرفیت بسیاری از فرآورده های معدنی در سال جاری میلادی، میزان تولید زغال سنگ این کشور با توجه به آلودگی شدید هوا تا 60 میلیون تن کاهش می یابد.

اداره ملی انرژی چین روز چهارشنبه اعلام کرد که این کار برای تثبیت قیمت در بازار، پیشبرد فعالیت های استاندارد معدنی و همچنین کاهش آلودگی هوا لازم است.
بسیاری از معادن چین که سالانه جان صدها معدنچی را می گیرد فاقد استانداردهای ایمنی لازم است و این موضوع علاوه بر مشکلات جانی و مالی، معضلات زیست محیطی فراوانی پدید آورده است.
دولت چین برای اینکه بتواند از عرضه بی رویه زغال سنگ به بازار جلوگیری کند و میزان تولید را نیز تا 60 میلیون تن کاهش دهد ناچار است دستکم 1000 معدن را در این کشور تعطیل کند.
اداره ملی انرژی در گزارش خود یادآور شده که تا سه یا پنج سال دیگر ممکن است مازاد ظرفیت زغال سنگ در بازار به 500 میلیون تن برسد و به همین منظور برای همین لازم است از هم اکنون کار تعطیلی معادن آغاز شود.
انجمن معادن چین گزارش کرده است که این کشور دارای 10 هزار و 670 معدن زغال سنگ است که بسیاری از آنها بزودی تعطیل خواهند شد.
با این حساب انتظار می رود که در یک دوره سه ساله از هم اکنون نزدیک به 5 هزار و 600 معدن که ظرفیت تولید آنها زیر 90 هزار تن در سال است، تعطیل شوند.
میزان تولید زغال سنگ چین در سال گذشته میلادی به 5 میلیارد و 700 میلیون تن رسید که یک میلیارد و 700 میلیون تن بیش از حد نیاز بوده است.
دولت چین اعلام کرده که از این پس تا مدت سه سال هیچ پروانه جدیدی برای شروع به کار معادن زغال سنگ صادر نخواهد شد.
اتاق بازرگانی اروپا در چین در گزارشی از تولید مضاعف و مازاد ظرفیت محصولات صنعتی چین انتقاد کرده و آن را برای اقتصاد جهانی نامساعد دانسته است.
زغال سنگ نقش مهمی در تولید انرژی در چین دارد و این کشور برای تامین سیستم های گرمایشی منازل و ادارات خود بویژه در فصل سرما شدیدا به این ماده وابسته است.
از سوی دیگر استفاده از زغال سنگ آلودگی های شدیدی را به همراه دارد به گونه ای که در زمستان امسال شاخص کیفیت هوا در چین 666 و در وضعیت خطرناک قرار گرفت که به اعتراف مقام های چینی این آلودگی از افزایش 17 درصدی مصرف زغال سنگ و ورود بیش از یک میلیارد تن دی اکسید کربن به هوا ایجاد شده است.
در حال حاضر این کشور برنامه کاهش مصرف سوخت ذغال سنگ را تا 62.6% در سال 2016 در برابر مصرف 64.4% فعلی به نسبت ترکیب کل انرژی مصرفی کشور در دست دارد.
وزارت انرژی چین در روزهای پایانی سال 2015 اعلام کرد که تا سال 2019 هیچ معدن ذغال سنگ جدیدی افتتاح نخواهد شد.

N208/1394/12/5

 

۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495