شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

موظف به تبعیت از قانون هستیم / مبانی قانونی جدید تعرفه، مورد اعتراض نیست

موظف به تبعیت از قانون هستیم / مبانی قانونی جدید تعرفه، مورد اعتراض نیست
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به برخی شائبه ها در خصوص تعرفه مدیریت خدمات دارویی توضیحاتی ارائه نمود.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو :

موظف به تبعیت از قانون هستیم / مبانی قانونی جدید تعرفه، مورد اعتراض نیست

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به برخی شائبه ها در خصوص تعرفه مدیریت خدمات دارویی توضیحاتی ارائه نمود.

 معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو  در گفتگو با  خبرنگار ایفدنا با بیان اینکه  از حدود 28 سال پیش بحث تعرفه حق فنی دارو خانه ها  مطرح بوده است و این مطلب موضوع جدیدی نیست اظهار داشت: خاستگاه این  تعرفه  مر قانونی است  که داروساز  و مسئول فنی دارو خانه را موظف نموده، خدمات دارویی ارائه کنند به همین دلیل هم مبلغی به عنوان تعرفه حق فنی از متقاضیان اخذ می شده  که آنهم صرفا ویژه ایران نیست.

دکتر رسول دیناروند  اضافه کرد: اگر به  کتاب "ارزش نسبی خدمات" که مرجع قانونی تعرفه گذاری  تمام دنیا و ایران  محسوب می شود   و آخرین جلد آن با بیش از 7 هزار نوع تعرفه  من جمله  تعرفه مدیریت یا خدمات دارویی  به تصویب هیات وزیران  رسیده است نگاهی بیاندازیم متوجه این موضوع خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه  در گذشته به  تعرفه  خدمات دارویی، تعرفه حق فنی گفته می شد تصریح کرد: خدمات دارویی یا هر نوع  تعرفه ای در قانون دارای  دوجز فنی و حرفه ای است که می توان هر دوی  اینها  را از هم تفکیک یا در کنار هم  لحاظ کرد که اگر در کنار یکدیگر در نظر گرفته شوند به نام جدید "تعرفه مدیریت خدمات دارویی"  قابل اجرا خواهد بود.

دکتر دیناروند  افزود: ما خود را موظف به تبعیت از احکام و مصوبات دیوان عدالت اداری می دانیم و این را بارها و بارها نیز اعلام    کرده ایم  زیرا اصولا کسی هم اختیارقانونی مخالفت با آن را  ندارد. 

 این مقام عالی پاسخگو در سازمان غذا و دارو با یادآوری اینکه  در گذشته دیوان عدالت اداری مبانی حقوقی وضع تعرفه حق فنی را قبول  نداشت به همین سبب در سال قبل  آن را باطل کرد عنوان نمود:  اکنون مبانی قانونی جدیدی که مبنای تصویب  تعرفه  است مورد اعتراض دیوان نیست.

وی در پایان به مصاحبه اخیرحجت الاسلام منتظری هم پرداخت و خاطر نشان کرد: ایشان ذکر نموده است بدلیل  اینکه مبنای تعرفه قبلی مورد قبول دیوان نبود آنرا باطل  نمودند اما با وجود مبانی جدید اتفاقا تفاهم خوبی هم بین وزارت بهداشت و دیوان عدالت اداری صورت گرفت  که بر اساس آن،  دارو خانه ها این مبلغ  اندک زیر 2هزار تومان  را همچنان اخذ می کنند. 

N169/1394/12/2

۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495