شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

استفاده از پشه های اصلاح ژنتیکی شده برای مقابله با زیکا تایید شد

استفاده از پشه های اصلاح ژنتیکی شده برای مقابله با زیکا تایید شد
سازمان جهانی بهداشت امکان استفاده از پشه های اصلاح ژنتیکی شده را برای مقابله با ویروس زیکا تایید کرد.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه ای در تشریح استراتژی مقابله با ویروس زیکا اعلام کرد که به دنبال روش های نوین، برای کنترل شیوع این ویروس از طریق کنترل پشه های ناقل است.
این روش ها شامل تحقیقات در زمینه پشه های اصلاح ژنتیکی شده است. اگر اصلاح ژنتیکی با موفقیت انجام شود، می توان جمعیت پشه ها را با پشه هایی جایگزین کرد که قابلیت انتقال ویروس را ندارند.
زیکا از طریق یک پشه به نام
Aedes که عامل انتقال تب دانگ و تب زرد نیز به شمار می آید، منتقل می شود. تب خفیف، خارش پوست و ورم ملتحمه، اولین علایم بیماری هستند که معمولا دو تا هفت روز طول می کشند.
پشه اصلاح ژنتیکی شده گرچه می تواند یک روش موثر برای کنترل ویروس باشد؛ اما تغییر یا حذف یک گونه، قطعا اقدامی چالش برانگیز است. مطالعات قبلی نشان می دهد حشرات اصلاح ژنتیکی شده می توانند جمعیت پشه
Aedes را تا 90 درصد کاهش دهند.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد علاوه بر پشه اصلاح ژنتیکی شده، به دنبال نوعی باکتری است که پس از ورود به بدن پشه
Aedes، مانع از باروری تخم های حشره می شود.
تکنیک عقیم سازی پشه نر با دوز پایین تابش، یکی دیگر از گزینه هایی است که در حال حاضر روی میز مذاکره سازمان جهانی بهداشت قرار دارد.
در حال حاضر، برزیل میزبان اصلی این ویروس است و سازمان جهانی بهداشت به تازگی در مورد شیوع این ویروس هشدار داده است و پیش بینی می کند که در سال جاری میلادی، سه تا چهار میلیون نفر در سراسر آمریکا به زیکا مبتلا خواهند شد.
N147/1394/12/1           
۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495