شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

در پسا برجام به اخذ تکنولوژی و واردات محدود نخواهیم شد/ هدف تعاملات ارتقا کیفیت و افزایش تولید و صادرات است

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ارتباط با کشورهای دیگر در پسا برجام صرفا به اخذ تکنولوژی و واردات محدود نخواهد شد بلکه در پی تعامل با بازارهای دیگر، ارتقا کیفیت و افزایش تولید و صادرات نیز میسر خواهد شد.

به گزارش ایفدونا - Ifdona، 

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در برنامه «نبض» شبکه خبر حضور یافت و با بیان اینکه ارزش بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار در سال می باشد تصریح کرد: یک سوم این بازار توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می شود.

 

مهندس سید حسین صفوی  همچنین  با اشاره بر شیب مناسب تولیدات داخلی و توسعه آن اضافه کرد: درخواست احداث واحدهای تولیدی در سه سال اخیر افزایش یافته است.

 

وی  در ادامه به مبحث کیفیت تجهیزات پزشکی در حوزه تولید داخلی نیز ورود کرد و با تاکید بر اینکه اهمیت این موضوع اذعان داشت: برای کیفیت سقفی وجود ندارد لذا در دوران پس از برجام  نیز می توان کیفیت ها را ارتقاء داد. 500 واحد تولیدی که البته واحدهای تولیدی کوچک را نیز شامل می شوند و حدود 95 درصد آنها مربوط به بخش خصوصی هستند در کشور وجود دارند که  از میان همینها نیز محصولاتی  صادر می شوند بدیهی است که مشکلاتی نیز دامنگیر این واحدها می گردند.

 

 این مقام مسئول در  سازمان غذا و دارو ادامه  افزود: وضعیت کیفیت تجهیزات پزشکی در ایران با توجه به 30 میلیون دلار صادرات این تجهیزات در سال باید بهبود پیدا کند و روند صادرات ارتقا و این رقم افزایش داشته باشد.



مهندس صفوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی رغبت بیشتر مراکز درمانی و دولت به خرید کالاهای خارجی اظهار داشت: تعدادی از محصولات موجود در بازار استانداردهای لازم را دارند؛ ولی مهم‌ترین بحث در کیفیت تجهیزات پزشکی است که  اگر کالاهای ساخت داخل نیز باکیفیت و تکنولوژی روز دنیا تهیه‌شده بشوند در سیستم وزارت بهداشت مورد استفاده بیشتری خواهند یافت.



مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو  خاطر نشان کرد: ارتباط با کشورهای دیگر در پسا برجام صرفا  به اخذ تکنولوژی و  واردات محدود نخواهد شد بلکه در پی تعامل با بازارهای دیگر، ارتقا کیفیت و افزایش تولید و صادرات نیز میسر خواهد شد.



وی تاکید کرد:  برای حفظ دست آوردهایی که در شرایط سخت تحریم  بدست آورده ایم ضروری است که برتکیه‌ بر توانمندی داخلی تاکید و خود به صادرکننده تکنولوژی تبدیل شویم.

 

 بنا بر این گزارس مجید روحی دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، عبدالرضایعقوب زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بصورت حضوری و ابوالفتح صانعی نائب رئیس واردکنندگان تجهیزات پزشکی  مهمان تلفنی این برنامه بودند که ضمن تأکید بر لزوم حمایت از تولید داخل به موضوع تاثیر  پسا برجام در تجهیزات و ملزومات پزشکی پرداختند.

N27/94/11/11

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495