شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

اثر هوشمندسازی بر کاهش هزینه‌های پخش

اثر هوشمندسازی بر کاهش هزینه‌های پخش
از نگاه جمعی از فعالان اقتصادی صنعت پخش باید به سمت فناوری‌ها نو حرکت کند تا بتواند از تلاطم‌های اقتصاد ایران جان سالم به در کند. اما یک مسئله مهم این است که در بین بخش‌های مختلف انبارداری، فروش و توزیع، در بخش انبار به دلیل سرمایه‌گذاری کلان و از سویی تحریم‌ها فضای مناسبی برای ورود تکنولوژی نیست. به همین دلیل درحال حاضر تنها راه ورود به فناوری به صنعت بخش فروش و لجستیک است. اما برای رقم خوردن این اتفاق هم از نگاه سهراب کارگر رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران باید تغییر نگرش در بین فعالان صنعت پخش رقم بخورد.

کارگر که در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران، در نشستی با عنوان «نقش فناوری اطلاعات، هوشمندسازی و تحول دیجیتال در صنعت پخش» در غرفه «گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد» حاضر شده بود، گفت: شرکت‌ها قبل از اینکه بخواهند سرمایه‌گذاری کنند باید نگرششان تغییر کند. اگر پذیرش تغییر و پذیرش تغییر از روش‌های استاندارد رخ ندهد؛ شرکت‌ها شکست خواهند خورد.

او با اشاره به الزام استفاده از تکنولوژی افزود: تغییر باید به بهترین شکل انجام شود. یعنی اگر در زمان درست و فرایند درست انجام نشود؛ این تغییر دوباره محکوم به شکست خواهد بود.

محمدجواد اتابکی مدیرعامل آپتایم هم در همین نشست تاکید کرد: به دلیل عدم رغبت سرمایه گذار برای سرمایه گذاری انبوه در بخش انبار بهترین راه ورود از انتهای زنجیره است.

او در بخشی دیگر گفت: البته اگر زیرساخت‌ها آماده نباشد، شرکت‌ها در مسیر تحول شکست خواهند خورد.

داریوش حشمت عضو هیات مدیره و معاون مالی اقتصادی پخش رازی نیز به هزینه‌های سرسام‌آور ورود به حوزه فناوری اشاره کرد و هزینه و فایده شرکت‌های پخش در جریان ورود تکنولوژی را سنجید.

به گفته اتابکی شرکت‌های پخش بدون اینکه بخواهند تغییر ساختار زیادی ایجاد کنند؛ فقط از طریق هوشمندسازی بخش توزیع می‌توانند ۲.۵ درصد از هزینه‌های کل شرکت را کاهش دهند.

لینک ویدئوی صحبت های دکتر حشمت:

https://www.ecoiran.com/fa/tiny/news-63684 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495