شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

ارائه داروهای کمیاب در داروخانه های جدید

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: سازمان غذا و دارو تعدادی داروخانه جدید را که اسامی آن فردا اعلام خواهد شد معرفی خواهد کرد که این داروخانه‌ها به داروخانه‌هایی که داروهای تخصصی و کمیاب ارائه می‌دهند، افزوده خواهد شد و به این ترتیب از بار مراجعان داروخانه 13 آبان کاسته خواهد شد.

قائم مقام وزیر صبح امروز با حضور در داروخانه13 آبان و بررسی مشکلات این داروخانه گفت : برخی از مشکلات از این داروخانه به زودی مرتفع می شود.

دکتر ایرج حریرچی ؛ ضمن اعلام این خبر گفت: داروخانه 13 آبان و مجموعه شعب این داروخانه کار عظیمی را در تامین داروی بیماران سرپایی و خصوصاً داروهای کمیاب انجام می‌دهند.

وی با بیان این که داروخانه 13 آبان و شعب آن مجموعاً در سال بیش از یک میلیون و 200 هزار مورد برای افراد نسخه و داروی سرپایی تهیه می‌کند؛ گفت: خوشبختانه این داروخانه توانسته است با فعالیت‌های خود، کمبودهای دارویی در داروخانه‌های دیگر را نیز تامین کند و خدمات دارویی بهتری را به هم‌وطنان ارائه دهد.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان این که داروخانه 13 آبان نیز مانند سایر مجموعه‌های خدمت‌رسانی دارای مشکلاتی است، گفت: بخشی از مشکلات داروخانه 13 آبان مربوط به حجم بالای مراجعین است و با توجه به این که خدمات مطلوبی در این داروخانه به مردم ارائه می‌شود، تعداد مراجعین این داروخانه نیز زیاد است.

دکتر حریرچی یکی دیگر از مشکلات داروخانه 13 آبان را مربوط به فضای فیزیکی ساختمان و امکانات این داروخانه عنوان کرد و گفت: با وجودی که در سال 89 در مجاور داروخانه 13 آبان ساختمانی 3 هزار متری خریداری شده است اما متاسفانه به دلیل مدعی خصوصی، هنوز این ساختمان تحویل داروخانه نشده است.

وی افزود: البته این موضوع در حال حاضر مراحل قانونی خود را طی کرده است و در آینده نزدیک این ساختمان و نیز فضاهای فیزیکی دیگری نیز که در حال خرید آن هستند، به مجموعه داروخانه 13 آبان اضافه خواهد شد.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان این که یکی دیگر از مشکلات داروخانه 13 آبان از طریق سازمان‌های بیمه‌گر به این مجموعه تحمیل می‌شود، در توضیح گفت: به طور متوسط تحویل نسخه دارو حداکثر 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد اما گاهی اوقات تایید بیمه، بیش از 2 ساعت طول می‌کشد که مراجعه‌کنندگان دلیل این تاخیر را مربوط به داروخانه تصور می‌کنند که برای این مشکل نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

دکتر حریرچی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات پرسنل و همکاران داروخانه 13 آبان گفت: راه حل‌های کوتاه مدت و میان مدتی برای رفع مشکلات داروخانه 13 آبان پیش‌بینی شده است که برخی از راه‌حل‌های کوتاه مدت اعمال شده است. وی گفت: مشکلات مربوط به ارتباط با بیمه‌ها و نیز کمبود فضای فیزیکی نیز در میان مدت رفع خواهد شد که برای رفع مشکلات مربوط به بیمه‌ها نیز بیمه‌ها قول  همکاری داده اند.

دکتر حریرچی افزود: داروخانه 13 بان نیز برنامه‌ها و پیشنهادات جدیدی را به منظور ارائه خدمات بهتر دارویی به بیماران و نیز جلوگیری از ازدحام بیشتر مراجعین ارائه داده است که براساس آن داروی بیماران خاصی که به مدت طولانی دارو دریافت می‌کنند، در منزل تحویل آنها می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت  در ادامه گفت: سازمان غذا و دارو نیز در همین راستا تعدادی داروخانه جدید را که اسامی آن فردا اعلام خواهد شد معرفی خواهد کرد که این داروخانه‌ها به داروخانه‌هایی که داروهای تخصصی و کمیاب ارائه می‌دهند، افزوده خواهد شد و به این ترتیب از بار مراجعان داروخانه 13 آبان کاسته خواهد شد.

گفتنی است : داروخانه 13 آبان از صبح تا 7 بعدازظهر به مراجعین خدمت ارائه می دهد که ساعات صبح و قبل از ظهر ، میزان مراجعین به این داروخانه بیش از دیگر ساعات است.

A10/8.7.94

۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495