شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

برگزاری پنل "بنگاه داری حرفه ای در صنعت دارو" در حاشیه نمایشگاه ایران فارما 2019

برگزاری پنل "بنگاه داری حرفه ای در صنعت دارو" در حاشیه نمایشگاه ایران فارما 2019
در پنل تخصصی بنگاه‌داری حرفه ای در صنعت دارو در حاشیه نمایشگاه ایران فارما دو هزار و نوزده دکتر فرهاد زرگری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو به سخنرانی پیرامون موضوع مدیریت سرمایه های انسانی در صنعت دارو پرداخت.

 

در پنل تخصصی بنگاه‌داری حرفه ای در صنعت دارو در حاشیه نمایشگاه ایران فارما دو هزار و نوزده دکتر فرهاد زرگری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو به سخنرانی پیرامون موضوع مدیریت سرمایه های انسانی در صنعت دارو پرداخت.
🔹️ دکتر زرگری شایستگی را یگانه فاکتوری برشمرد که تمدن ها، کشور ها و سازمان ها را در طول تاریخ به اوج برده یا به سقوط کشانده است و گفت: شایستگی ترکیبی از دانش، توانایی و مهارت است. وی افزود: شایستگی اکسیر کمیابی است که اگر نباشد تمدن های بزرگ افول می کنند. زرگری با تاکید بر مقوله مدیریت سرمایه انسانی در سازمانها گفت: مدیریت سرمایه انسانی چیزی جز مدیریت شایستگی ها در سازمان نیست. وی در زمینه شایستگی اینگونه ادامه داد: توانایی، دانش را شعله ور می کند و به مهارت تبدیل می نماید.
دکتر زرگری ضمن تشریح موضوع قانون اشتباهات در سازمان چاره‌ کار سازمان ها برای رهایی از این وضعیت خطرناک را پدیده یادگیری در سازمان برشمرد. وی نیروهای انسانی در سازمان را ارزشمند تلقی کرد و گفت: جبران کردن جای خالی نیروهای کلیدی در سازمان مثل تیم تحقیق و توسعه بسیار مشکل است. مدیرعامل هلدینگ شفادارو وجود نیروی انسانی بالغ در سازمان را عامل موفقیت، هویت و برند معرفی کرد و گفت: شرکت اپل از استیو جابز آبرو گرفته است و انسان های شایسته برندها را خلق می‌کنند‌.دکتر زرگری ضمن معرفی و تعریف مفهوم نفر بایت گفت: صنعت دارو دانش بنیان و تکنولوژی محور است و به نفر بایت و شایستگی بالایی نیاز دارد. وی افزود: شرکت‌هایی که در سنت‌ها غرق شده‌اند جایگاهی در آینده نخواهند داشت.

 

🔹️ دکتر ناصر نقدی به تاریخچه بنگاه داری اقتصادی در صنعت دارویی ایران پرداخت. دکتر نقدی داروسازی نوین در ایران را دارای قدمتی حدود صد ساله معرفی نمود و گفت آموزش داروسازی در ایران توسط استادان اروپایی در دارالفنون آغاز شد. وی افزود: تا اوایل دهه ۱۳۴۰ بخش عمده‌ای از زیرساخت صنعت داروسازی ایران شکل گرفت. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ترسیم نمای کلی بخش دارو در ایران پس از جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: در آن زمان چهل و چهار شرکت داخلی تولید کننده دارو به رفع نیاز دارویی بخش بزرگی از کشور می پرداختند. دکتر نقدی قاچاق دارو را یکی از معضلات بزرگ حوزه دارو برشمرد.

 

🔹️ در بخش بعدی پنل بنگاه داری حرفه ای در صنعت دارو، مهندس احمد خارزی، مدیر عامل شرکت داروسازی دانا به بررسی موضوع زنجیره تامین دارو در نظام سلامت کشور پرداخت. مهندس خارزی به مشکلات شرکت های تولید کننده و توزیع کننده دارو اشاره کرد و گفت: برگزاری منظم جلسات اداره دارو برای حل مشکلات این صنعت مفید است.  وی هم چنین به مشکلات ناشی از تعدد شرکت‌های توزیع‌کننده دارو و مدیریت فروش و بالانس اقلام و محصولات توسط این شرکت ها پرداخت. خارزی ضمن تشریح معضل مطالبات مالی شرکت ها در صنعت دارو، آن را ناشی از بدهی دولت به شرکت های توزیع کننده دارو و کاهش توان مالی این بنگاه های اقتصادی قلمداد کرد. مدیرعامل شرکت داروسازی دانا فروش با جایزه محصولات دارویی را عامل سو مصرف دارو در جامعه معرفی کرد و ضمن استقبال از ایجاد بستر صادرات دارو گفت: تا زمانی که مشکل صادرات دارو حل نشود باید میزان تقاضا و تولید  و به عبارتی عرضه دارو به جامعه مدیریت و بالانس شود.

 

🔹️ دکتر رامین رادمنش، مدیر عامل شرکت داروسازی اسوه به موضوع جذاب جایگاه مدیریت تحقیق و توسعه در بنگاه داری حرفه ای دارویی پرداخت. دکتر رادمنش دانش را عامل مزیت رقابتی شرکت ها در هزاره سوم برشمرد و گفت: در حال حاضر خلاقیت و نوآوری مهمترین عامل تولید و رشد اقتصادی یک شرکت می باشد. وی ارتباط بین واحد تحقیق و توسعه با سایر بخشهای یک شرکت را عامل پایداری یک بنگاه اقتصادی دارویی عنوان کرد و افزود: یک مدیر کارآمد باور دارد که بقای سیستم در گروه خلاقیت و نوآوری در سبد محصولات، بهینه سازی محصولات، شناسایی صحیح بازار و تامین آسان دارو برای بیماران می باشد. مدیر عامل شرکت داروسازی اسوه مهمترین عوامل عدم تمایل و انگیزه شرکتهای دارویی برای انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه را عدم نقدینگی کافی برای حمایت از ایده ها، ماشین آلات و تجهیزات فرسوده، فقدان قوانین مناسب در حوزه حقوق مالکیت معنوی و نبود فرصت‌های مساوی تجاری سازی برای شرکت ها برشمرد.

 

🔹️ دکتر مهدی زرین مدیرعامل شرکت جابربن حیان به ارائه نکاتی نوین پیرامون دانش مدیریت در سازمان پرداخت. دکتر زرین توجه به موضوع بیوریتم یا زیست آهنگ منابع انسانی در یک شرکت را یکی از عوامل افزایش بهره وری در سازمان و ایجاد مزیت رقابتی برای بنگاه های اقتصادی دارویی مطرح کرد. وی ضمن تاکید بر موضوع تفکر ناب، مدیریت ناب و سیستم های ناب در سازمان، یک سیستم ناب را تلاش همه جانبه برای کاهش اتلاف و افزایش ارزش آفرینی در سازمان تعریف کرد. دکتر زرین در ادامه افزود: اگر یاد نگیریم و به سراغ یادگیری دانش مدیریت و آموختن آن نرویم سازمان ها رشد و توسعه نخواهد یافت.

 



۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495