شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

مصمویت ناشی از مصرف قرص برنج

دکتر"علی احسان صالح "استفاده نادرست از قرص برنج را دارای عواقب جبران‌ناپذیری دانست و تاکید کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز پنج نفر در همدان به علت مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان باختند که از این تعداد چهار نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

مدیرکل پزشکی‌قانونی استان همدان گفت: دو نفر در همدان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.

دکتر "علی‌احسان صالح" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا(، منطقه همدان، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود شاهد کاهش تلفات ناشی از مصرف قرص برنج در پنج ماهه نخست امسال هستیم.

وی اضافه کرد: یک زن و یک مرد در همدان، در مدت یاد شده جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند.

صالح استفاده نادرست از قرص برنج را دارای عواقب جبران‌ناپذیری دانست و تاکید کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز پنج نفر در همدان به علت مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان باختند که از این تعداد چهار نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

وی در مورد تبعات منفی استفاده از قرص برنج نیز گفت: با جذب قرص برنج در بدن انسان، آنزیم‌های سلولی بلوکه شده و زمینه سمی شدن سلول‌ها در تمام سیستم بدن مهیا میشود.

صالح با بیان اینکه پادزهری برای بی اثر کردن مسمومیت با قرص برنج وجود ندارد، گفت: مصرف قرص برنج دارای علائمی چون کمخونی، کاهش اشتها و وزن، شکستگی و مرگ تدریجی استخوانهاست.

وی با بیان اینکه استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است، اظهار کرد: اختلالاتی چون اختلال نبض، کبدی و عصبی، اختلالات متابولیکی، از کارافتادگی کلیه، افت فشار خون و بی‌هوشی از اثرات استفاده از این قرص به شمار میرود

A5/6.7.94

۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۸
ایسنا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495