شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

نشانگرهای رنگی تغذیه ای، نشان ارج نهادن به حقوق مصرف کننده

نشانگرهای رنگی تغذیه ای، نشان ارج نهادن به حقوق مصرف کننده
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه، نشانگرهای رنگی تغذیه ای را نشان ارج نهادن به حقوق مصرف کننده برشمرد

به گزارش ایفدونا - Ifdona ،

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر محمد کاظم زاده با اشاره به کاربردن نشانگرهای رنگی به عنوان یکی از اقدام های مهم سازمان غذا و دارو در جهت ارتقاء سطح آگاهی مصرف کنندگان و اطلاع رسانی در خصوص محصولات سلامت محور و ارج نهادن به حقوق مصرف کنندگان در انتخاب محصولات گفت: استفاده از نشانگرهای رنگی تغذیه ای برای نشان دادن ویژگی های تغذیه ای یک محصول در بسیاری از کشورها مرسوم است و در کشور ما نیز به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: این نشانگرها که برای فاکتورهای انرژی، چربی کل، اسیدهای چرب ترانس، قند و نمک تعریف شده است و به صورت بسیار ساده و در نگاه اول به مصرف کننده، در هر سطحی که باشد نشان می دهد که مقدار هریک از موارد فوق در محصول نهایی در چه محدوده ای قرار گرفته است و او میتواند به راحتی از دو محصول مشابه آن را که از نظر ویژگی های تغذیه ای برتر است انتخاب کند..

  دکتر کاظم زاده به استفاده از رنگ های چراغ راهنمای رانندگی به علت قابل درک و ملموس بودن آن برای مردم به عنوان نشانگرهای رنگی اشاره و اظهار کرد: در هر فرآورده ای رنگ سبز نشان دهنده مقدار کم چربی،قند،نمک و چربی ترانس است و مصرف کننده را از یک انتخاب سالم تر و بهتر آگاه می کند. رنگ نارنجی نشان می دهد مقدار فاکتورهای یاد شده در حد متوسط بوده و مصرف کننده یک انتخاب نسبتا خوب خواهد داشت و رنگ قرمز او را از مقدار بالای قند،چربی،چربی ترانس و نمک آگاه می کند تا با توجه به وضعیت سلامتی و سطح فعالیت فیزیکی، محصول را با دقت بیشتری برگزیند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: باید توجه داشت همه محصولاتی که نشانگر بر روی آنها درج می شود و دارای شماره پروانه بهداشتی هستند مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و رنگها نشان دهنده ممنوعیت مصرف محصول نیستند.

دکتر کاظم زاده فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه را رسالتی بزرگ ، بر عهده خانواده ی سازمان غذا و دارو به منظور هدایت جامعه به سوی حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم برشمرد و افزود: با همدلی و مشارکت همه جانبه صاحبان صنایع ، دلسوزان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و سازمان های مرتبط می توانیم به مردم بیاموزیم که: من نیزمسئول سلامتی خودم هستم!

N397/1395/01/25

  

 

۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495