شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

در ایام نوروز با مصرف تنقلات بیش از اندازه از وعده های اصلی غذا غافل نشوید.

در ایام نوروز با مصرف تنقلات بیش از اندازه از وعده های اصلی غذا غافل نشوید.
مدیر نظارت بر مواد غذایی توجه به وعده‌های اصلی غذا و استفاده از همه گروه‌های غذایی را در ایام نوروز ضروری بیان کرد.

به نقل ازروابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر محمد کاظم زاده با اشاره به وجود نمک فراوان در آجیلها به استفاده کافی از این خوراکی‌ها سفارش کرد و گفت: برای به حداقل رساندن مشکلات ناشی از مصرف نمک ازجمله فشار خون بالا، بیماری های قلبی و عروقی و بروز سرطان‌، ضروری است که از مصرف بی مورد نمک خودداری شود

وی افزود: برای حفظ سلامت خود در این روزها می توانید از  نکاتی که معاونت غذا و دارو پیشنهاد می کند بهره مند شوید:

- از خرید خشکباربا رنگ غیرطبیعی یا دارای علائم کپک زدگی خودداری کنید، از زیاده روی در مصرف تنقلات ، شیرینی  و شکلات بپرهیزید چرا که مانع مصرف وعده های اصلی غذا می شود.

-‌ در برنامه غذایی ایام نوروز مصرف شیر، سبزی و میوه را فراموش نکنید، بعد از هر بار مصرف تنقلات شیرین و چسبناک ، مسواک زدن را بخصوص در مورد کودکان فراموش نکنید.

- تا حد امکان از فروشگاه های معتبر که اجناس با کیفیت مطلوب و تازه عرضه می کنند خریداری و به تاریخ تولید و انقضای مندرج بر روی بسته بندی و برچسب استاندارد سازمان غذا دارو توجه کنید.

- در خرید مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی ، به تاریخ تولید و انقضای مندرج و برچسب اصالت کالا بر روی بسته بندی دقت کنید.

- از مصرف مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته یا بدون مجوز بهداشتی بطور اکید خودداری کنید.

- در خرید مواد غذایی ،آرایشی و بهداشتی تولید  داخل به شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت مندرج بر روی بسته بندی کالا توجه شود.

- از خرید مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی وارداتی بدون برچسب فارسی معتبر یا فارسی نویسی مورد تایید وزارت بهداشت، خودداری کنید.

- همه روزه در کنار تغذیه متعادل ، تحرک بدنی و ورزش داشته باشید، به رستورانهای معتبر که اصول بهداشتی در آنها رعایت شده است مراجعه کنید.

- از خوردن غذاهای چرب ،سرخ شده ،شکلات و خامه دوری کنید، در خصوص آب آشامیدنی، بهتر است از آبهای بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است، استفاده کنید.

- در صورتی که به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارید از آبی که حداقل به مدت یک دقیقه جوشیده شده باشد استفاده کنید.

- بهتر است از خوردن سبزیها به صورت خام بدلیل احتمال آلودگی خودداری کنید، از مصرف بعضی مواد غذایی مانند سالاد الویه ،همبرگر ،کباب کوبیده و پیاز در مکانهایی که قابل اطمینان نیستند خودداری کنید.

- برای جلوگیری از مسمومیت و اسهال تا حد امکان از خوردن غذاهای نا آشنا در رستورانهای بین شهری اجتناب کنید.

- از مصرف سوسیس، کالباس و همبرگر های آماده تا حد امکان بپرهیزید.

-‌‌ در طول سفر مانند دیگر مواقع بطور متناسب، متعادل و متنوع از تمام گروه های غذایی استفاده کنید.

- به بهداشت فردی در طول سفرهای نوروزی توجه کنید.

- قبل از مصرف غذاهای کنسروی از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید در صورت مشاهده برآمدگی و فرورفتگی از مصرف آنها خودداری کنید.قبل از مصرف حتماً ، آنها را 20 دقیقه بجوشانید.

- در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و یبوست، روزانه حدود 6 تا 8 لیوان مایعات سالم بنوشید.

N360/1394/12/19

 

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495