شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

انعکاس معکوس یک خب

انعکاس معکوس یک خب
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچ زیر ساختی برای بیماران " ای بی " وجود نداشته و سازمان غذا و دارو با حداکثر تلاش وظایفی را انجام می دهد که حتی مربوط به این سازمان نمی باشد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو:

انعکاس معکوس یک خبر/زیر ساخت های حمایتی برای بیماران " ای بی " / اقدامات بالاتر از وظیفه / ساماندهی با10 میلیارد تومان اعتبار

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچ زیر ساختی برای بیماران " ای بی " وجود نداشته و سازمان غذا و دارو با حداکثر تلاش وظایفی را انجام می دهد که حتی مربوط به این سازمان نمی باشد.

 

انعکاس درست و صحیح اخبار از سوی  خبرنگاران از جمله مصادیق اخلاق حرفه ای  خبرنگاری محسوب می شوداین در حالی است که متاسفانه در برخی موارد به دلیل شتاب در انتشار خبر، انعکاس آن بصورت معکوس  جلوه می نماید که  ضمن تقدیر و تشکر از  اصحاب رسانه ای که  بر امر مهم صحت پیام رسانی تاکید دارند امید آن داریم که در ارائه اصل پیام،  در همه حوزه ها بویژه سلامت با دقت بیشتری  صورت  گیرد.

 متاسفانه در یکی از پر بیننده ترین بخشهای خبری شامگاه گذشته مورخ 17 اسفند،  خبری مرتبط با بیماران " ای بی " و از قول رئیس سازمان غذا و دارو پخش گردید  که  اصل مطلب در آن قلب گردیده و پیام بصورتی کاملا وارونه  منتشر شده بود به همین دلیل  و جهت رفع هر گونه شائبه،  اصل مطلب بدون کم و کاست  در اختیار اهل منطق گذارده می شود:

 دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدونا " در مورد بیماران " ای بی " گفت: بعضی از بیماری ها هستند که در 4 گروه بیماری که به عنوان بیماری خاص در قانون از آن ها یاد می شود خاص تر هستند و ما این موضوع را قبول داریم که یک بیمار " ای بی " هم خود و هم خانواده این بیماران نسبت به بیماران دیگر همچون هموفیلی و تالاسمی در رنج و عذاب بیشتری قرار دارند.

وی اظهار داشت: لزوما برای این بیماران متأسفانه درمانی وجود ندارد یعنی ما با بیمارانی سر و کار داریم که بعضی از آن ها بزرگترین خدمت به خانواده این بیماران این است که کمک شود تا رنج بیمارداریشان کمتر شود ولی یک بیمار " ای بی " درمان ندارد و فقط درمان نگهدارنده دارد.

دکتر دیناروند افزود: برای بیماران " ای بی " برنامه داریم و در حال فراهم کردن زیر ساخت ها هستیم و در مورد پانسمان این بیماران باید به یک قیمت واقعی برسیم و باید معلوم شود هر بیماری چقدر نیاز به پانسمان دارد که باید زیر ساخت های این کار انجام شود.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما در سازمان غذا و دارو اعلام کرده ایم که پانسمان بیماران " ای بی " را حمایت کنیم ولی کجا این حمایت باید انجام شود؟ امیدواریم تا پایان سال این حمایت ها صورت گیرد که در این رابطه در استان فارس و با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان فارس به تفاهم رسیده ایم که انشاء الله در قطب و منطقه فارس تا پایان سال مشکل این بیماران حل خواهد شد.

دکتر دیناروند گفت: در تهران نیز به خانه " ای بی " کمک کرده ایم و این حمایت ها نیز ادامه خواهد داشت و امادگی داریم در حداقل 10 قطب دانشگاهی کشور به این بیماران حمایت های لازم انجام شود.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: رایگان کردن پانسمان این بیماران دردی را دوا نمی کند بلکه باید زیرساخت های لازم برای این کار انجام شود که خوشبختانه نرم افزار این زیر ساخت انجام شده و در حال نوشتن تفاهم نامه با دانشگاه ها هستیم تا به صورت اساسی این حمایت ها به صورت جدی به بیماران صورت گیرد.

دکتر دیناروند در ادامه  گفت: هیچ زیر ساختی برای بیماران " ای بی " وجود نداشته و سازمان غذا و دارو با حداکثر تلاش وظایفی را انجام می دهد که حتی مربوط به این سازمان نمی باشد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد:سازمان غذا و دارو به تنهایی متولی درمان کشور نیستما متولی تامین ابزار درمان هستیم؛ دارو وتجهیزات پزشکی بیماران و این کار به خوبی در سراسر کشور در حال انجام است.

دکتر دیناروند در پایان اظهار داشت:در مورد بیماران  " ای بی " نظر وزیر بهداشت نیز شفاف است و دستور حمایت نیز داده اند و ما نیز با جدیت این برنامه حمایتی را انجام خواهیم داد و تا پایان سال نیز در امیدورایم در 2 دانشگاه و در 3 ماهه سال 95 نیز هر 10 قطب دانشگاهی این خدمت رسانی صورت خواهد گرفت تا این 400 بیمار در 10 قطب انشاء الله ساماندهی شوند و در این ساماندهی دریافت پانسمان ها به صورت رایگان انجام خواهد شد و برآورد هزینه ای که برای سازمان غذا و دارو برای انجام این کار شده حدود 10 میلیارد تومان می باشد که تامین و عمل می کنیم.

N351/1394/12/19

 

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495