شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس صحت ندارد/آمار غلط مردم را بی اعتماد می کند

قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس صحت ندارد/آمار غلط مردم را بی اعتماد می کند
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ضمن رد قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس به ایران از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: ارائه آمار غلط مردم را نسبت به آمار صحیح هم بی اعتماد می کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو :

قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس صحت ندارد/آمار غلط مردم را بی اعتماد می کند

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو  ضمن رد قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس به ایران از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: ارائه آمار غلط مردم را  نسبت به آمار صحیح هم بی اعتماد می کند. 

 

  به گزارش ایفدنا، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، پاسخ به سوالی مبنی بر  اینکه گفته می شود آدامس هایی غیربهداشتی به ارزش یک میلیارد دلار از دبی وارد کشور شده است؛ با  تشکیک در صحت مطلب مطروحه اظهار داشت:  البته موضوع مربوط به آدامس های قاچاق است و نه آدامس های غیر بهداشتی  که در این صورت نیز  مطلب مذکور مورد تایید نیست.

 

دکتر رسول دیناروند با ابراز تاسف از بیان آمار و ارقام  های بی پشتوانه ای که  در این روزها بصورت فزاینده ای در کلام افراد مختلف  مطرح می شود  افزود:  منشا و علت  انتشار چنین  اعداد و ارقامی بر ما پوشیده است اما انچه مسلم است اینکه در صحت  اینگونه مطالب  جای تردید فراوران وجود دارد.

 

 وی با  تائید بر افزایش روز افزون قاچاق  و اینکه  سالانه  شاهد  ورود حدود 20 میلیارد دلاری  محصول قاچاق به کشور اضافه کرد: این عدد تمام گروههای محصولات من جمله مواد خوراکی، آرایشی، بهداشتی، موبایل، دیش ماهواره و ... را در بر می گیرد و صرفا مربوط به کالاهای سلامت نیست. 

 

دکتر دیناروند خاطر نشان کرد: ارائه چنین  اعدادی برای محصولی مثل  آدامس  غیرمعقول و غیر مستند است هر عقل سلیمی می تواند در ابتدا از خود سوال کند که آیا اصولا در تمام کشورایران،  تعداد آدامس هایی با ارزش یک میلیارد دلار وجود دارد که بخواهد یک میلیارد دلارش قاچاق باشد  واقعیت این است که  کشور ما در مجموع  یک درصد جمعیت جهان را شامل می شود و این در حالی است که  بازار ما در تمام گروه محصولات غذایی کمتر از نیم درصد فراورده های غذایی جهان است.

 

این مقام مسئول در حوزه فراورده های غذایی  ادامه داد:این مطلب در  خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کمتر از نیم درصد است بدیهی آنکه  حتی در  گروه محصولات فوق نیز کسی نمی تواند ادعا نماید که مردم ایران  بیشترین مصرف را  داشته اند.

 

وی در پایان با انتقاد از کسانیکه آمار های  بی اساس ارائه می کنند تصریح کرد: امارهای غیر واقعی و مجهول، مخاطب را   به آمارهای صحیح دیگر را بی اعتماد می کند. 

N344/1394/12/18

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495