شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

نصب شناسه اصالت بر روی کالاهای سلامت‌محور ضروری است

نصب شناسه اصالت بر روی کالاهای سلامت‌محور ضروری است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح شناسه اصالت باوجود ضرورت‌های فراوانش باید پرقدرت از سمت مجلس دنبال شود و با نظارت دقیق بر دولت این مطالبه از نهادهای اجرایی جریان داشته باشد.

به گزارش ایفدونا، احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص ضرورت نصب شناسه اصالت و سلامت دارو و مواد غذایی گفت: انجام هر راه و روشی که بتواند اعتماد و اطمینان مردم را نسبت به کالاهای بهداشتی، غذایی و درمانی مورداستفاده آن‌ها افزایش دهد ضروری است.

وی در ادامه افزود: مردم باید اطمینان پیدا کنند کالایی که به دستشان می‌رسد سالم بوده و در مراکز معتبر تولیدشده است. بعضی از داروها و محصولات تولید داخل که با قیمت پایین‌تری توزیع می‌شوند با شناسه اصالت و سلامت این اطمینان را به مصرف‌کننده می‌دهند که وضعیت سلامت آن محصولات در حد قابل قبولی و استانداردهای بین‌المللی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به گزارش کمیسیون اتاق بازرگانی که مدعی بود برچسب اصالت رقمی نزدیک به پانصد میلیارد تومان هزینه اضافی به صنعت دارو تحمیل کرده است و کارایی لازم را ندارد گفت: مهم اطمینان و اعتماد مردم به‌سلامت محصولات مصرفی‌شان است، شکل و روش کار اگر دارای نواقصی باشد قابل‌تغییر است و نمی‌توان برای یک ایراد کل طرح را زیر سؤال برد.

آریایی‌نژاد درباره چگونگی پیگیری این طرح از طرف مجلس با توجه به‌سرعت پایین اجرای آن از طرف وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو توضیح داد: چون یک‌پایه و اساس و چارچوب مشخصی برای این مسئله تعریف‌نشده، برای مجلس در خصوص این طرح ابهامات زیادی وجود دارد و به‌نوعی مجلس در این طرح گیرکرده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مجلس توانایی ندارد که خیلی پرقدرت وارد این مسائل بشود و یا اینکه عده‌ای نمی‌خواهند اجرای آن تسریع شود چراکه از اعضا کمیسیون میل و رغبتی برای انجام این طرح احساس نمی‌شود. هرچند این طرح باوجود ضرورت‌های فراوانش باید پرقدرت از سمت مجلس دنبال شود و با نظارت دقیق بر دولت این مطالبه از نهادهای اجرایی جریان داشته باشد.

N311/1394/12/16
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495