شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

رکورد نشست زمین در ایران در پنج سال گذشته به 36 سانتیمتر در سال رسید

رکورد نشست زمین در ایران در پنج سال گذشته به 36 سانتیمتر در سال رسید
مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس گزارش پنج سال گذشته، رکورد نشست سرزمین در ایران به 36 سانتیمتر در سال رسید

محمد درویش یکشنبه شب در همایش 'از چشم انداز تا عمل' در مشهد افزود: نشست زمین خطرناک ترین فرایند کاهنده کارآیی یک سرزمین است و نشست چهار سانتیمتر در سال وضعیت بحرانی است.
وی اظهارکرد: گزارش هفته گذشته نشان می هد نشست سالیانه زمین در استان فارس بین فسا و جهرم به 56 سانتی متر رسیده و بی تفاوتی که در این زمینه وجود دارد بسیار خطرناک است.
** توسعه وابستگی معیشتی به آب و خاک اشتباه است
درویش گفت: توسعه وابستگی معیشتی به آب و خاک اشتباه استراتژیک است زیرا راه پیشرفت سرزمینی که در کمربندی خشک جهان قرار دارد وابستگی معیشتی به آب و خاک نیست.
وی افزود: ضایعات بخش کشاورزی پنج برابر استاندارد است و میانگین راندمان آبیاری در کشور 35 درصد است که کمتر از میانگین منطقه ای آن است.
مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: به بخش کشاورزی از نظر نرم افزاری توجه نشده و از 10 میلیون بیسواد کشور حدود 90 درصد در عرصه کشاورزی هستند که این امر به این معناست که امکان و استعداد ارتقای این بخش نیز بسیار کم است.
وی گفت: مشکل کشاورز ایرانی آب نیست بلکه ضایعات بسیار، کمبود سردخانه، تکنیک های بسته بندی و روش های بدوی حمل و نقل در کشاورزی است ولی با سد سازی افراطی صرفا برای کشاورز آب مهیا شده و این در حالی بود که کشاورز به آب نیاز ندارد بلکه به توجه درخور نیازمند است.
** کابوس امنیت غذایی در کشور باید از بین برود
مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: رویکرد کشور باید این باشد که از هر هکتار خاک بیشترین درآمد را کسب کند.
وی افزود: در دنیای امروز خودکفایی در عرصه کشاورزی توجیهی ندارد و باید با تولید ثروت از طرق دیگری به غیر از محصولات کشاورزی و تأمین کالری مورد نیاز مصرف از خارج از کشور کابوس امنیت غذایی در کشور از بین برود.
درویش اظهار کرد: با حرکت به سوی انرژی های نو در ایران می توان تا افق 2030 حدود یک میلیون شغل جدید ایجاد کرد.
وی ادامه داد: عرصه ای به طول 800 در 800 کیلومتر از پنل خورشیدی می تواند نیاز برق جهان را برای یک سال تامین کند و این عرصه یک سوم خاک ایران است و کشور ما می تواند بهترین بستر برای توسعه پایدار باشد.
وی گفت: باید دوره قهر با ساکنان دیگر کره زمین را تمام کنیم و با تقویت صنعت توریسم در مناطق طبیعی، تاریخی و مذهبی یک صندوق پایدار پیشرفت ایجاد کنیم.
** بحران خاک جدی تر از بحران آب است
درویش افزود: بحران خاک جدی تر از بحران آب است زیرا آب را می توان به طریقی تأمین کرد اما شکل گیری یک سانتیمتر خاک بین 200 تا هزار سال طول می کشد.

 

وی اظهار کرد: در ایران و در خوشبینانه ترین حالت سالانه 2 میلیارد تن خاک به ارزش 56 میلیارد دلار از دست می رود که

بیشترین نرخ در دنیا را دارد.
N282/1394/12/10

 

۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495