شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

سند توسعه استانها در مرحله مطالعات وضع موجود است

سند توسعه استانها در مرحله مطالعات وضع موجود است
رییس امور برنامه ریزی آمایش سرزمینی و محیط زیست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سند توسعه استانها در مرحله مطالعات وضع موجود قرار دارد و در مرحله بعدی این سند تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، فرخ مسجدی شامگاه سه شنبه در پنل آمایش، محیط زیست و توازن منطقه ای در همایش تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نخستین برنامه اقتصاد مقاومتی (1395-1399) در سالن اجلاس سران افزود: بعد از تدوین این سند هر استان دارای سند توسعه مربوط به خود خواهد بود و بر اساس آن پروژه های عملیاتی استان اعلام و اجرا خواهد شد .
وی افزود: در برنامه ششم توسعه قدم بلندی در زمینه استفاده از ظرفیت های سرزمینی برداشته شده است ، شاید نخستین بار است که سند مستقل برای آمایش سرزمین دیده شده و فرآیندهای مختلف را طی می کند.
مسجدی با اشاره به اینکه پنج هدف دربرنامه ششم توسعه تدوین شده است افزود: ارتقاء و یکپارچگی نظام، تمرکز زدایی در توسعه ملی و ارتقای جایگاه استانها ، استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پهنه سرزمینی و کاهش عدم تعادل منطقه ای از جمله این برنامه ها است که برای هرکدام راهبرد ارایه شده است .
رییس امور برنامه ریزی آمایش سرزمینی و محیط زیست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نگاه به محیط زیست و آب به طور خاص تا سطح سیاست راهبردی دیده شده است.
وی گفت در موارد 15 گانه سیاست های مربوط به محیط زیست در برنامه ششم توسعه عناصر حیاطی آب، خاک، تنوع زیستی و نیز مباحث اقتصادی بازدارنده، تشویقی و مشارکت مردمی دیده شده است.
وی یادآورشد: برای تصویب موارد ذکر شده در برنامه ششم توسعه در حوزه محیط زیست علاوه بر عضویت 24 دستگاه در شورای برنامه ریزی، تشکل های مردم نهاد ، اتاق بازرگانی و اساتید دانشگاه نیز حضور داشتند .
مسجدی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه یک سند بخشی و فرا بخشی محیط زیستی دیده شده است ، افزود: در این صنعت به مسائلی از جمله منابع طبیعی، جنگلها، آب، هوا، آلودگی ها و مسائل مربوط تنوع زیستی، حیات وحش، اصلاح الگوی کشاورزی برای احیای تالاب های کشور، دریاها و جنگلها توجه شده است.
این پنل با حضور معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و برخی از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اساتید دانشگاه برگزار شد.

N212/1394/12/5

۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495