شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

تدوین 47 استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی بر

تدوین 47 استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی بر
- مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد از تدوین 47 استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی بر خبر داد و گفت: از این تعداد، 34 مورد اجرایی شده است.

قزل باش شامگاه سه شنبه در همایش سکاپ آلمان در مرکز همایش های برج میلاد گفت اجرای 34 مورد از تجهیزات انرژی بر تاکنون چندان موفق نبوده است زیرا در این ارتباط شاهد دو رفتار خلاف بودیم.
وی افزود: در برخی موارد تولید کنندگان از نصب برچسب استاندارد ممانعت کردند در حالی که عرضه این کالاها بدون برچسب انرژی غیرقانونی است.
قزل باش تاکید کرد: خلاف دیگری که در این زمینه شاهد هستیم نصب برچسب انرژی غیرواقعی است به عنوان نمونه یک یخچال دارای گرید
c است اما بر روی برچسب آن گرید a
نصب شده است.
وی افزود این مساله را به طور جدی در سازمان ملی استاندارد دنبال می کنیم تا در مورد این 34 کالا گریدهای واقعی درج شود.
وی با اشاره به اینکه در 15 سال اخیر استانداردهای مصرف انرژی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: سه ماه پیش کنوانسیون بین المللی 195 کشور برگزار شد و سندی با اجماع تمام کشورها به امضا رسید و در آن تاکید شد که نگذاریم کره زمین تا سال 2050 بیش از دو درجه گرم شود.
مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد گفت: کشور ما هم این سند را امضا کرد و موظف شده است که تا سال 2020 تولید گازهای گلخانه ای خود را 12 درصد کاهش دهد.
قزل باش با تاکید بر اینکه یکی از عوامل مربوط به تولید گازهای گل خانه ای به راندمان وسایل انرژی برمی گردد، گفت: در حوزه رعایت استانداردهای فرایند های انرژی بر رعایت استانداردها در کارخانه های سیمان، نیروگاه ها، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده یخچال فریزرهای تولید در محدوده گریدهای
d تا a+ است که بالاتر از این سطح در کشور تولید می شود و پایین تر از گرید d اجازه تولید ندارد.
وی به تدوین استانداردهای ملی اشاره کرد و گفت: تا پنج سال گذشته در کل برای هشت هزار کالا و خدمت استاندارد تدوین شده بود که این رقم اکنون به 28 هزار رسیده است عملکرد ما از نظر کمیت قابل توجه بوده است اما از این به بعد باید بر روی ارتقای کیفیت متمرکز شویم.
وی ازمایشگاه های مرتبط با استاندارد را بازوی سازمان ملی استاندارد ایران دانست و گفت: در حوزه کمپرسورهای صنعتی و نیمه صنعتی نیاز به آزمایشگاه داریم که راه اندازی آن در دستور کار بخش خصوصی قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد، خودرو را یکی از کالاهایی عنوان کرد که استانداردهای تجهیزات انرژی بر برای آن تدوین شده است.
وی گفت: رتبه مصرف انرژی خودروهای داخلی و وارداتی ماه به ماه بر روی سایت سازمان استاندارد منتشر می شود و مردم می توانند برای اطلاع از رتبه مصرف انرژی خودروهای داخلی و وارداتی و حتی برخی دیگر از تجهیزات انرژی بر مثل یخچال به سایت سازمان ملی استاندارد مراجعه کنند.
سکاپ آلمان یک شرکت صنعتی است که در زمینه تولید کمپرسور فعالیت می کند و کار خود را از 60 سال پیش آغاز کرده است.

N211/1394/12/5

۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495