شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

افزایش فشار بر'اپل' برای رمزگشایی گوشی ها

افزایش فشار بر'اپل' برای رمزگشایی گوشی ها
خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) به نقل از وکیل برخی از آسیب دیدگان حمله تروریستی 'سن برناردینو' در ایالت کالیفرنیای آمریکا خبر داد که لایحه ای قانونی در حمایت از تلاش دولت آمریکا برای اجبار شرکت اپل به رمزگشایی گوشی یکی از تروریستها تنظیم می شود.

'استیفن لارسون' قاضی سابق فدرال که اکنون به وکالت اشتغال دارد، به رویترز گفت که موکلینش از اطلاعاتی فراتر از تحقیقات جنایی وزارت دادگستری منتفع خواهند شد.
این وکیل می گوید: 'تروریستها به آنان تیراندازی کردند و این آسیب دیدگان می خواهند بدانند که چرا و چگونه این حمله اتفاق افتاد.'
لارسون می گوید که هفته گذشته و پیش از اینکه این منازعه علنی شود، وزارت دادگستری و دادستان های محل با او در مورد وکالت آسیب دیدگان تماس گرفتند. او اعلام کرد که تا اوایل ماه مارس لایحه ای مشورتی برای دادگاه تنظیم خواهد کرد.
در نتیجه حمله تروریستی دوم دسامبر 2015 میلادی ( 11 آذر 94) در شهر سن برناردینو ایالت کالیفرنیا، 14 نفر کشته و 22 نفر مجروح شدند.
ورود آسیب دیدگان این حمله به این دعوای حقوقی، منجر به تقویت موضع دولت آمریکا در درگیری با شرکت اپل خواهد شد.
اپل حاضر نشد در مورد این خبر اظهار نظر کند.
به گزارش ایرنا، شرکت اپل با درخواست مراجع قضایی آمریکا مبنی بر همکاری با پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) برای رمزگشایی از نرم افزار
IOS تلفن های همراه تولیدی این شرکت مخالفت کرد و اکنون این موضوع در انتظار پیگیری قضایی است.
شرکت اپل ضمن مخالفت با شکستن قفل نرم افزارهای مورد استفاده در گوشی همراه یکی از دو ضارب واقعه تروریستی در سن برناردینو به منظور کمک به تحقیقات اف بی آی، اعلام کرد ایجاد 'راه نفوذ' به گوشی های هوشمند، بسیار خطرناک است. اپل اعلام کرده است که با دستور قاضی در این زمینه به مقابله قضایی خواهد پرداخت.

N187/1394/12/3

 

۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495