شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

ارائه سامانه اطلاعات جغرافیایی گردشگری استان سمنان به زبان آلمانی

ارائه سامانه اطلاعات جغرافیایی گردشگری استان سمنان به زبان آلمانی
برای نخستین بار توسط یک شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، نسخه آلمانی سامانه اطلاعات جغرافیایی گردشگری استان سمنان TGIS توسط شرکت دانش بنیان پژوهشگران رویدادهای طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ارائه شد.

 

عباس کنگی، طراح این سامانه روز دوشنبه در این خصوص به ایرنا گفت: طی سال های اخیر، استقبال گردشگران خارجی به جذابیت های گردشگری ایران، موج جدید گردشگران به سمت ایران را به همراه داشته و در این رابطه استان سمنان با مناظر زیبای طبیعی، جاذبه های تاریخی و فرهنگی بی همتا نقش مهمی در این باره دارد.
وی افزود: مجموعه ای از استادان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در قالب یک شرکت دانش بنیان، برای نخستین بار، نسخه آلمانی سامانه اطلاعات جغرافیایی گردشگری استان سمنان
TGIS
را طراحی نمودند.
کنگی ادامه داد: در این سامانه کلیه اطلاعات موردنیاز گردشگران آلمانی به صورت طبقه بندی شده با ساختار
GIS به صورت بسته های اطلاعاتی بر روی نقشه های جغرافیایی و تصاویر ماهواره ای نمایش داده شده است.
وی بیان کرد: این سامانه یک نرم افزار در محیط اینترنت است و به سادگی از طریق گوشی تلفن همراه قابل استفاده می باشد.
کنگی استفاده از فنون جدید در ارائه اطلاعات ،جاذبه های تاریخی، فرهنگی، هنری و گردشگری استان سمنان برای جذب گردشگران خارجی را ضروری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر گردشگران خارجی برای دریافت اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی، راه های دسترسی ومشخصات مناطق گردشگری مانند بناهای تاریخی، سایت های باستان شناسی، جاذبه های طبیعی و مکان های مذهبی استان سمنان، با مشکلاتی روبرو هستند.
وی افزود: در این میان علاقه گردشگران آلمانی به جاذبه های گردشگری ایران و عدم وجود سیستم مناسب اطلاع رسانی به زبان آلمانی، ضرورت فعالیت در این رابطه را آشکار می سازد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مقایسه این سیستم با روش های سنتی گفت: سیستم اطلاعات جغرافیایی گردشگری ، اطلاعات موردنیاز گردشگران را به صورت سریع، کم هزینه، آموزنده و به شیوه ای جذاب در اختیار آنها قرار می دهد.
پیش از این نسخه فارسی و انگلیسی این سامانه ارائه شده بود.
سیستم اطلاعات جغرافیایی(
Geographic Information Systems) یا GIS یک سیستم کامپیوتری برای مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات مکانی بوده که قابلیت جمع آوری، ذخیره، تجزیه وتحلیل و نمایش اطلاعات جغرافیایی (مکانی) را دارد.
داده ها در یک (
GIS) بر اساس موقعیتشان نشان داده می شوند.
تکنولوژی
GIS باجمع آوری و تلفیق اطلاعات پایگاه داده های معمولی، به وسیله تصویر سازی و استفاده از آنالیز های جغرافیایی، اطلاعاتی را برای تهیه نقشه ها فراهم می سازد که این اطلاعات به منظور واضح تر جلوه دادن رویدادها، پیش بینی نتا/یج و تهیه نقشه ها به کار گرفته می شوند.
N185/1394/12/3

۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495