شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

جای خالی روانپزشک در بیمارستان های سوختگی

جای خالی روانپزشک در بیمارستان های سوختگی
رئیس پنجمین همایش سوختگی کشوری با بیان اینکه جای روانپزشک در بیمارستان های سوختگی خالی است، گفت: با کمک روانپزشک و روانکاوی بیش از 50 درصد بیماران سوخته را می توان وارد اجتماع کرد.

مرکز تحقیقات سوختگی ایران، دکتر کمال سید فروتن افزود:یکی از مهمترین مشکلاتی که بیماران سوخته بعد از درمان و مرخصی از بیمارستان با آن روبرو هستند مسئله روانی پس از سوختگی است که بتوانند این بیماران به خانواده و اجتماع خودرا معرفی کنند.
وی گفت : مسئله روانی بعد از سوختگی بسیار مهم است زیرا وقتی فردی دچار سوختگی 60 تا 80 درصد شده را از مرگ نجات بتوان نجات داد و بهبود پیدا می کند ،وارد به اجتماع مشکلات روانی زیادی را به همراه دارد .
فروتن ادامه داد: بیمار سوخته به دلایل مختلف روانی که با خانواده ، همسر ، فرزند و جامعه روبرو می شود دست به خودکشی می زند و تمام زحماتی که برای این نوع بیماران انجام می شود بی نتیجه می ماند .
فوق تخصص جرای پلاستیک اظهارکرد:بیمارانی که دچار سوختگی می شوند و می خواهند به کانون خانواده و اجتماع برگردند نیاز به کمک روانپزشک و روانکاو دارند که آموزش های لازم را کسب کنند اما جای روانپزشک در بیمارستان های سوختگی خالی است .
فروتن عنوان کرد: تنها تعداد کمی از این بیماران با توجه به شخصیت خاصی که دارند می توانند وارد اجتماع شوند .
به گفته وی در صورتی بیمار سوخته وارد اجتماع نشود و نتواند کارایی خود را نشان دهد و از نظر روحی تقویت نشود تمام هزینه و درمانی که برای این بیمار انجام شده بی نتیجه خواهد ماند و کار مهمی انجام نشده است .
فروتن با بیان اینکه هزینه های درمان سوختگی بیشترین هزینه را در تمام بیماری ها دارد به خود اختصاص داده است افزود :سوختگی حتی نسبت به بیماری سرطان نیز هرینه زیادی را می طلبد چرا که در سرطان بیمار نهایت یک تا سه عمل دارد اما در بیمار سوخته تا آخر عمرش ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد .
پنجمین همایش کشوری سوختگی از پنجم تا ششم اسفند ماه جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

N181/1394/12/3

۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495