شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه ها قرار دارد

اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه ها قرار دارد
اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه ها قرار دارد/ اولویت ما تسهیل صادرات دارو و تجهیزات پزشکی است که در مذاکرات نیز توجه جدی شده است

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو:

اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه ها قرار دارد/ اولویت ما تسهیل صادرات دارو و تجهیزات پزشکی است که در مذاکرات نیز توجه جدی شده است

رئیس سازمان غذا و دارو، تسهیل صادرات دارو و تجهیزات پزشکی کشور را از اولویت‌های وزارت بهداشت خواند و گفت: هدف درست ما در حوزه داروسازی رسیدن به تراز مثبت تجاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو  ایفدونا، دکتر رسول دیناروند در مراسم رونمایی از فراورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی تولید داخل که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: در سال 75 یعنی نزدیک به 20 سال گذشته، برنامه‌ای شبیه به امروز را در همین تالار اجرا و از تعدادی از داروسازان تقدیر کردیم. بر این اساس خوشحالم که این فرصت ایجاد شد تا جامعه داروسازی کشور شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهایش باشد.

وی با بیان اینکه امروز هدف ما قدردانی از کسانی است که در عرصه خودکفایی این کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی زحمت می‌کشند، افزود: چهار ستون از اهداف اقتصاد مقاومتی،‌ دانش بنیادی اقتصاد، درون‌زایی و برون‌گرایی، حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات است که البته مورد دوم هر چهار مورد را در درون خود دارد.

دکتر دیناروند ادامه داد: برخی از داروهایی که امروز آنها را معرفی می‌کنیم از سوی شرکت‌های دانش بنیان ما تولید شدند، از سازمان غذا و دارو پروانه گرفته‌ و وارد بازار شده‌اند که این روند بر اساس اقتصاد مقاومتی است. همچنین هدف اصلی برخی از شرکت‌هایی که امروز از آنها تقدیر می‌شود، تولید و سرمایه‌گذاری در داخل و توسعه صادرات است. یعنی همان درون‌زا و برون‌گرا بودن.

وی همچنین گفت: برخی شرکت‌هایی که در این مراسم معرفی می‌شوند شرکت‌هایی هستند که صادر کننده دارو بوده و هدف جدی‌شان دستیابی به بازارهای منطقه است. البته سیاست وزارت بهداشت و سازمان غذا و داررو نیز در همین راستا است.

وی با اشاره به رفع تحریم‌ها گفت: خوشبختانه اکنون معضلاتی را که تحت شرایط تحریم داشتیم، نداریم و مردم ما دیگر در زمینه دارو نگران نیستند. خوشحالیم که مردم اطمینان دارند که نظام دارویی، پاسخگوی نیازهای آنهاست. در حال حاضر روند وابستگی ما به واردات دارو منفی شده، به طوری که میزان دارویی که در سال 94 وارد کشور شده است از سال 90،‌91 و حتی 92 هم کمتر بوده است و این باعث افتخار است. البته نمی‌گویم که هدف ما باید کاهش واردات باشد، بلکه هدف درست ما رسیدن به تراز مثبت تجاری در داروسازی است که این هدف در دسترس ما قرار دارد و رسیدن به آن امکان‌پذیر است و فقط تلاش و تغییر نگاه را می‌طلبد که البته در دولت جدید اتفاق افتاده است.

دکتردیناروند با بیان اینکه اولویت ما تسهیل صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایران است، گفت: این سیاست را در مذاکرات خود نیز قرار داده‌ایم؛ مثلا در مذاکره با کشور بزرگ روسیه اولویت ما این است که به بازار دارویی روسیه که 10 میلیارد دلار واردات دارویی دارد، ورود کنیم.

N171/1394/12/3

۳ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495