شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

راه اندازی رشته دکترای علوم آزمایشگاهی ارتقای کیفیت خدمات را موجب می شو

راه اندازی رشته دکترای علوم آزمایشگاهی ارتقای کیفیت خدمات را موجب می شو
رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی خواستار راه اندازی مجدد رشته دکترای علوم آزمایشگاهی شد و آن را موجب ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی دانست.
دکتر بهزاد پوپک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: رشته دکترای علوم آزمایشگاهی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی در حوزه سلامت بود که فارغ التحصیلان آن، در حال حاضر اداره نزدیک به 50 درصد آزمایشگاه های کشور را برعهده دارند و ارایه خدمتی که در طول سال های گذشته داشته اند، نشان می دهد که عملکرد آنها مثبت بوده است.
وی توضیح داد: درحال حاضر پذیرش در رشته علوم آزمایشگاهی به این صورت است که پس از گذراندن مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، افراد وارد رشته دکترا (
PHD
) می شوند که طبق دستورالعمل های موجود برای اینکه متخصص آزمایشگاه شوند، باید دوره ای را بگذرانند و امتحانی را بدهند که شرایط آن نیز هنوز به درستی تعریف نشده است.
پوپک ادامه داد: همچنین پزشکان عمومی می توانند پس از اتمام دوره پزشکی، یک دوره چهار ساله آناتومی کال پاتولوژی بگذرانند و وارد حوزه آزمایشگاه شوند.
رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی اظهار کرد: اما در گذشته، پذیرش در رشته دکترای علوم آزمایشگاهی به این صورت بود که افراد ابتدا وارد رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی می شدند و پس از گذراندن یک دوره چهار ساله، دوباره در کنکور سراسری آزمون می دادند و در صورت قبولی وارد دوره دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی می شدند که آن نیز یک دوره چهار ساله بود.
پوپک یادآور شد: در آمریکا سال 2012 برای اولین بار دوره دکترای علوم آزمایشگاهی تحت عنوان دی سی ال اس راه اندازی و جذب دانشجویان در این دوره آغاز شد.
وی افزود: آنها پس از حدود 10 سال بررسی، این دوره دانشگاهی را تصویب و اجرایی کردند این در حالی است که ما جلوتر از آنها این دوره را دایر کرده بودیم اما به دلایل نامشخصی این دوره متوقف شد.
پوپک تاکید کرد: لازم است این دوره ادامه یابد تا انگیزه ای برای دانشجویان جوان برای فعالیت بیشتر در این رشته باشد.
وی ادامه داد: راه اندازی مجدد این رشته و حضور گروه های مختلف در آزمایشگاه ها، در زمینه ارایه خدمات آزمایشگاهی مناسب و با کیفیت بالاتر به بیماران بسیار موثر خواهد بود.
رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی مجدد این رشته اظهار کرد: رشته دکترای علوم آزمایشگاهی برای دایر شدن مجدد نیاز به بررسی و بازنگری مجدد دارد تا فارغ التحصیلان آن در کنار سایر متخصصان و پاتولوژیست ها بتوانند خدمات مناسبی به مردم ارایه دهند.


N152/1394/12/1
۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495