شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

حضور معاون غذا و داروی دانشگاه ایران

کارگاه آموزشی اهمیت تاثیرتغذیه سالم بر روی رشد و سلامت کودکان در مدارس برگزار شد

با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه ایران

کارگاه آموزشی اهمیت تاثیرتغذیه سالم بر روی رشد و سلامت کودکان در مدارس برگزار شد

در جهت ارتقای سطح آگاهی والدین در مدارس جهت خصوص تغذیه سالم و همچنین تاثیر تغذیه در رشد و سلامت کودکان بعنوان آیندگان کشور، کارگاه آموزشی در این خصوص در یکی از مدارس مقطع ابتدایی، با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه ایران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار ایفدونا از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران،  در جهت ارتقای سطح آگاهی والدین در مدارس جهت خصوص تغذیه سالم و همچنین تاثیر تغذیه در رشد و سلامت کودکان بعنوان آیندگان کشور ، کارگاه آموزشی در این خصوص در یکی از مدارس مقطع ابتدایی،   با حضور دکتر مهران ولایی معاون غذا و داروی دانشگاه ایران به همراه  مهندس سمانه مرتضایی یکی از کارشناسان  معاونت غذا و دارو در حوزه  علم تغذیه، مصادف با ایام دهه فجر در  14 بهمن ماه سال جاری تشکیل شد.

دکتر ولایی با اشاره به اهمیت نقش الگوی رفتاری و غذایی در ایجاد افزایش وزن از همان دوران کودکی گفت: چاقی بعنوان یک مشکل تغذیه ای رو به افزایش در کشور های توسعه یافته به شمار می رود. متاسفانه با الگوهای رفتاری و غذایی نادرستی  که در کشورمان وجود دارد از جمله "غذای شور و پرچرب غذای خوش طعمی خواهد بود " از همان دوران کودکی، با تاثر از شیوه ی زندگی، وضعیت اجتماعی، تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی کم کم شاهد  اضافه وزن در کودکمان هستیم.

در ادامه معاون غذا و دارو ضمن این که  از الویت های وزارت بهداشت در امر تغذیه، می توان  به کاهش ترانس، کاهش اسید چرب، کاهش مصرف نمک و شکر اشاره کرد گفت : روغن جامد به دلیل داشتن  ترانس بالا یی که دارد حتما از سبد کالایی خانوار ها باید حذف شود.

وی افزود: از همان دوران کودکی باید به کودکانمان عادات غذایی درست را آموزش دهیم تا بتوانیم از تاثیر منفی که چاقی روی رشد کودکان دارد جلوگیری کنیم.

همچنین دکتر ولایی در آخر نیز به اهمیت خواب در کودکان پرداخت و گفت:  کودکانی که  در شب به مقدار کافی می خوابند از رشد بهتری چه از لحاظ جسمی چه از لحاظ عقلی به نسب کودکانی که کم خواب یا بد خواب هستند برخوردار ند چرا که در خواب هورمون ملانین ترشح میشود. ملانین در واقع  به تنظیم چرخه خواب و بیداری در بدن کمک می ‌کند و در عین حال روی رشد کودک نیز تاثیرگذار است. از آنجایی که بطور معمول هورمون رشد در ساعات اولیه خواب شب بیشتر ترشح می شود بهتر است که کودکانمان را در به موقع خوابیدن و کافی خوابیدن در طول شب عادت دهیم.

N69/1394/11/20

 

 

۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۷:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495