شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

حفاظت کمرشکن از 3 هزار قو در مقابل هزاران متر توردر فریدونکنار

حفاظت كمرشکن از 3 هزار قو در مقابل هزاران متر توردر فریدونکنار
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفاظت از 3 هزار قو که برای زمستان گذرانی به تالاب فریدونکنار آمده اند در مقابل هزاران متر تور صیادی هوایی بسیار کمرشکن و گاها غیر ممکن است.

اسماعیل کهرم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در زمان مهاجرت پرندگان به فریدونکنار شاهد برپا شدن تورهای هوایی به طول 10 متر و عرض 40 متر هستیم که به صورت پی در پی ودر کنار هم نصب شده اند.
وی اظهار کرد: با برپایی این تورها هیچ پرنده ای در هوا در امان نیست و خواه و ناخواه در آنها گرفتار می شوند که این مساله موجب تلف شدن هزاران بال پرنده در فصل مهاجرت می شود.
این پرنده شناس با بیان اینکه میزبان های خوبی برای این پرندگان نیستیم گفت: این پرندگان با بی رحمی تمام شکار و در بازار فریدونکنار به فروش می رسند، یک غاز در این بازار 120 هزار تومان خرید و فروش می شود که جای تاسف دارد.
وی با بیان اینکه کل استان مازندران حدود 300 محیط بان دارد اظهار کرد: به هیچ عنوان این تعداد محیط بان توان مقابله با متخلفان و حفاظت از هزاران بال پرنده مهاجر را ندارند که نتیجه این عدم تعادل منجر به کشتار بی رحمانه این پرندگان می شود.
کهرم گفت: زمانی که تورهای هوایی برپا می شوند عده ای مامور نگهبانی دادن و حفاظت از آنها هستند بنابراین نزدیک شدن به این تورها نیازمند همکاری نهادهای انتظامی با سازمان محیط زیست است.
وی افزود: هزینه برپایی یک تور هوایی 200 میلیون تومان است و گاهی تورها را ماهانه 8 تا 9 میلیون تومان اجاره می دهند از این رو با تمام توان از آن محافظت می کنند.
همچنین سرهنگ حمید رضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به خبرنگار علمی ایرنا گفت: یک برنامه 5 ساله برای ساماندهی پرندگان مهاجر در میانکاله توسط سازمان حفاظت محیط زیست طراحی شده که فاز اول آن مقابله و جمع آوری تورهای هوایی است.
وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با این مشکل در فریدونکنار باید تمام نهادها در کنار هم باشند اظهار کرد: به طور کلی همکاری نیروهای انتظامی و سایر مسوولان استانی برای مقابله با شکار غیر مجاز و گشت زنی در مناطق تا حدودی خوب است اما کافی نیست.
تخمین زده می شود سالانه حدود چهار میلیون پرنده مهاجر وارد تالاب میانکاله می شوند که دستکم یک و نیم میلیون قطعه از آنها با روش های مختلف صید می شوند که بنا به اعتقاد کارشناسان امر در صورت ادامه این روند 4 تا 5 سال آینده دیگر اثری از آنها باقی نمی ماند.
N65/1394/11/19

 

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495