شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

استاد دانشگاه خواجه نصیر با 70 مقاله در دو سال گذشته دانشمند برتر جهان شد

استاد دانشگاه خواجه نصیر با 70 مقاله در دو سال گذشته دانشمند برتر جهان شد
استاد تمام دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که طی دو سال گذشته علاوه بر انتشار حدود 70 مقاله علمی پژوهشی، 20 تئوری جدید در علم مکانیک ارائه کرده است، از سوی پایگاه تامسون رویترز جزء یک درصد دانشمندان برتر دنیا اعلام شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر 'محمد شرعیات' در سال های 1390، 1392 و 1393 به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی انتخاب شده و از موسسان قطب علمی سازه ها و سامانه های دینامیکی و هوشمند است.
وی حدود 70 مقاله علمی پژوهشی طی دو سال گذشته چاپ کرده که 41 عنوان آن دارای نمایه
ISI بوده و اغلب این مقالات در مجلات Q1
(برترین کیفیت در رشته تخصصی مربوطه) منتشر شده است.شرعیات همچنین در دو سال گذشته، حدود 30 مقاله کنفرانسی ارائه کرده است.
پایگاه بین المللی تامسون رویترز در جدیدترین ارزیابی دوسالانه خود، اسامی یک درصد دانشمندان برتر جهان را برای بازه زمانی 2014 و 2015 اعلام کرده که نام محمد شرعیات نیز در آن به چشم می خورد.
وی همچنین سردبیر مجله علمی پژوهشی بین المللی
International Journa of Solid Mechanic است که قرار است از شماره آتی به بعد، توسط موسسه انتشاراتی بین المللی 'الزویر' به چاپ برسد.

**ارائه 20 تئوری جدید حوزه مکانیک از سوی دانشمند ایرانی
این دانشمند برتر بین المللی همچنین 20 تئوری جدید در حوزه مکانیک طی دو سال اخیر به محافل علمی دنیا ارائه کرده است.
وی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این تئوری ها در زمینه های مختلف همچون ورق پوسته، ضربه، کمانش و خستگی (عمر اجزاء مکانیکی سازه ها همچون پل ها، خودرو و هواپیما) ارائه شده و برخی از آنها در محافل علمی به نام خودم معروف است.
شرعیات ادامه داد: سعی کردم این تئوری ها فقط در مرز دانش و برای بایگانی در کتابخانه نباشد و جنبه کاملا کاربردی داشته باشد که درحال حاضر از نتایج آن در حوزه های خودروسازی و هوافضا و دیگر صنایع استفاده می شود.
به گفته وی دانش فنی ایجاد شده ناشی از این یافته های علمی بعضا منحصر به فرد بوده و حتی در خارج کشور نیز وجود ندارد و در پروژه های خاصی مورد استفاده قرار گرفته است.
این استاد دانشگاه، تاکید مقام معظم رهبری بر تولید دانش در جهت رفع نیازهای کشور و قطع وابستگی را سرلوحه فعالیت دانشگاهیان خواند و گفت: برای تداوم رشد علمی کشور باید به دانشگاه ها، اعضای هیات علمی و همچنین دانشجویان که بازوی اصلی پژوهش کشور هستند بهای بیشتری داده شود.
وی همچنین خواستار تسهیل در دسترسی دانشگاهیان به پایگاه های اطلاعاتی بین المللی شد و گفت: این پایگاه ها اساس پژوهش هستند و لازم است دولت بودجه های کافی برای استفاده از این مراکز اطلاعات علمی دراختیار دانشگاه ها و پژوهشگاه ها قرار دهد تا خدشه ای به رشد علمی کشور وارد نشود.
شرعیات با ابراز تاسف از معلق ماندن برخی قراردادهای همکاری مشترک صنایع با دانشگاه ها اظهار داشت: قبلا از محل قراردادهای مشترک با صنعت، آزمایشگاه های پژوهشی در دانشگاه ایجاد می کردیم و دانشجویان در آنجا مشغول به کار و فعالیت شده و عملا در دانشگاه می ماندند اما به دلایل محدودیت های مختلفی که طی سالهای اخیر برای کشور ایجاد شد، برخی از این قراردادها معلق مانده و حتی به مرحله پیش پرداخت نرسیدند.
وی ادامه داد: همین موضوع باعث شد که دانشجویان و حتی اعضای هیات علمی به جای ماندگاری بیشتر در دانشگاه، به بخش های خارج دانشگاه روی آورند و کمتر به تحقیق و پژوهش بپردازند و این امر به خودی خود، کاهش تولیدات علمی را در پی داشت.
شرعیات ابراز امیدواری کرد در فضای جدید بین المللی، فرصت چاپ مقالات علمی محققان ایرانی در پایگاه های بین المللی و زمینه افزایش تعاملات علمی بیش از پیش فراهم شود.
N64/1394/11/19

 

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495