شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

اعلام آمادگی ایران و اتریش برای همکاری علمی و فناوری برپایه سرمایه انسانی

اعلام آمادگی ایران و اتریش برای همکاری علمی و فناوری برپایه سرمایه انسانی
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایرمارک اتریش، با اشاره به زمینه های گسترده همکاری و تعامل بین دو کشور ایران و اتریش، بر ضرورت همکاری طرفین برپایه توانمندی های انسانی تاکید کردند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دیدار کریستین بوخمان، وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایر مارک اتریش، با اشاره به افق روشن پیش روی تعاملات دو کشور بر مبنای فناوری، ظرفیت های همکاری علمی، فناوری و اقتصادی دو کشور را بر اساس توانمندی ها و سرمایه های انسانی دو طرف مورد تاکید قرار داد.
ستاری، با اشاره به این که توانمندی های انسانی و فناوری ایران، بستر خوبی برای حضور شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی است، گفت: ایران و اتریش بر همین اساس می توانند همکاری خوبی را در دوره جدید پس از تحریم، بر اساس فناوری و شرکت های فعال حوزه های گوناگون دو کشور ایجاد کنند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، توانمندی کشورمان در تربیت نیروی انسانی متخصص را چهره دیگر ایران در مقابل چهره متکی به نفت و منابع زیر زمینی دانست و افزود: توانمندی و ظرفیت حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران به دلیل منابع نفتی آن نیست بلکه برای سرمایه ارزشمند انسانی آن است به طوری که رتبه سوم جهانی در تربیت فارغ التحصیلان دانشگاهی، تعداد قابل توجه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نشان دهنده این ظرفیت بالاست.
وی تصریح کرد: فعالیت شرکت های توانمند ایران در حوزه فناوری های راهبردی همچون زیست فناوری، نانو فناوری، اطلاعات و ارتباطات، هوایی و فضایی، زمینه های عالی برای همکاری فناوری دو کشور و بازاری مناسب به منظور سرمایه گذاری، تبادل فناوری توسط هر دو طرف است .
ستاری همچنین ظرفیت مناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی دیگر از بسترهای مناسب سرمایه گذاری برشمرد و افزود: وجود بیش از 45 میلیون کاربر تلفن های همراه هوشمند بازار 60 میلیارد دلاری را در اختیار شرکت ها قرار داده است که شرکت های ایرانی نقش قابل توجهی در این حوزه دارند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن پیشنهاد همکاری در بخش ریلی و حمل و نقل، هوافضا، آمادگی این معاونت را برای فراهم سازی زمینه استمرار همکاری های بین المللی بر پایه کارگروه های تخصصی و صندوق سرمایه گذاری مشترک تبادل فناوری اعلام کرد.
در بخش دیگری از این دیدار وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایر مارک اتریش، آمادگی این کشور را برای تعامل باجمهوری اسلامی ایران بر مبنای سرمایه گذاری و همکاری مشترک شرکت های دانش بنیان در زمینه های یاد شده اعلام کرد و گفت: واقف هستیم که ظرفیت های ایران از جمله بازار اقتصادی و نیروی انسانی تحصیل کرده، فرصتی مغتنم برای همکاری های دوجانبه خواهد بود و حضور اتریش در ایران بر پایه همکاری های اقتصادی و فناوری شکل خواهد گرفت.
بوخمان با اشاره به تمایل هیات اتریشی برای همکاری و سرمایه گزاری در مجموعه های عملی و فناوری ایران همچون پارک فناوری پردیس، زیرساخت های مناسب توسعه فناوری در ایران را مناسب ارزیابی کرد و افزود : فارغ التحصیلان، جوانان و مهندسان دو کشور در موضوع همکاری های دانشگاهی و اقتصادی دو طرفه بسیار حائز اهمیت هستند.
وی ادامه داد: همکاری ایران و اتریش با شرکت
AVL در خصوص طراحی و ساخت موتورهای ماشین های سواری به عنوان نمونه موفق از همکاری های علمی و فناوری است.
در ادامه این دیدار محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری با اشاره به ظرفیت های ایران در همکاری های دو کشور، به پیشینه تعامل مناسب ایران در روابط با کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: روابط موفق و ایران و کشورهای یک زمینه بسیار خوب ادامه همکاری هاست.
شیخ زین الدین به جهش قابل اعتنای ایران در عرصه فناوری اشاره کرد و افزود: شاید تا 10 سال پیش، ایران آمادگی چندانی برای حضور در عرضه تولید محصولات فناوری نداشت، اما اکنون دارای ظرفیت هایی در توسعه و ارائه محصولات دانش بنیان است و توانمندی قابل توجهی دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت های ایرانی بسیاری هستند که آمادگی دارند تا بخشی از همکاری اقتصادی و فناوری این کشور با کشورهای اروپایی باشند. این امکان برای اغلب شرکت های اروپایی وجود دارد که بتوانند نقش توسعه دهنده و تولید کنندگی فناوری های اروپایی بر اساس بازار بزرگ آن باشند.
در ادامه این نشست ، تعدادی از مدیران اقتصادی و صاحبان کسب و کارهای ایران و اتریش، توانمندی و زمینه های تمایل به همکاری خود را ارائه کردند.
N61/1394/11/19

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495