شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

ارتقای شاخص های رفع کمبود آهن و کم خونی در کشور طی10 سال گذشته

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از ارتقای شاخص های رفع کمبود آهن و کم خونی در کشور طی 10 سال گذشته خبر داد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه اعلام کرد؛

ارتقای شاخص های رفع کمبود آهن و کم خونی در کشور طی10 سال گذشته

 مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از ارتقای شاخص های رفع کمبود آهن و کم خونی در کشور طی 10 سال گذشته خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر زهرا عبداللهی در یازدهمین کنگره تغذیه و سلامت در کودکان و نوجوانان در انستیتو تغذیه با بیان این مطلب، گفت: کمبود ریزمغذی ها در کودکان یک مشکل جهانی است. به طوری که کنفرانس بین المللی تغذیه که توسط سازمان بهداشت جهانی در 22 سال گذشته 2 بار تشکیل شده است، همچنان به رفع این مشکل تأکید دارد.

وی افزود: کاهش بهره هوشی و کاهش ظرفیت کاری و سایر تبعات کمبود ریزمغذی ها در  کودکان ،زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی جوامع را در خطر قرار می دهد.

دکتر عبداللهی بیان داشت: کمبود ویتامین A و کم خونی نیز در همه جای دنیا به عنوان یک معضل مطرح است و در ایران نیز وجود دارد و در ایران کمبود ویتامین D به عنوان یک پاندمی مطرح است.

وی تصریح کرد: در بحث کمبود ویتامین D در همه گروه های سنی مشکل داریم به گونه ای که 23 درصد کودکان زیر 2 سال و 86 درصد مادران باردار از این مشکل رنج می برند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه خاطر نشان کرد: مکمل یاری بر اساس پروتکل های موجود  در نظام شبکه بهداشت کشور در حال انجام است. .

وی افزود: اگر کودکی در دو سال اول زندگی دچار فقر آهن شود از بهره هوشی برخوردار نخواهد شد و این مساله درمان پذیر هم نیست.

دکتر عبداللهی بیان کرد: بهترین زمان برای مصرف قرص آهن شب قبل از خواب است. در کنار مکمل یاری آهن برنامه ید رسانی به مادران باردار و شیرده نیز در حال انجام است./  وزارت بهداشت,درمان آموزش پزشکی

 

 N37/94/11/18

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495