شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

وزیر بهداشت در دیدار با امام جمعه تبریز؛

ارایه خدمات بهداشتی درمانی به 10 میلیون حاشیه نشین ، مهمترین اقدام دولت در توجه به مستضعفین /دسترسی بیش از 420 هزار نفر از حاشیه نشینان استان به پزشک خانواده/ برخی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان الگوی ملی در سطح کشور مطرح است

ارایه خدمات بهداشتی درمانی به 10 میلیون حاشیه نشین ، مهمترین اقدام دولت در توجه به مستضعفین /دسترسی بیش از 420 هزار نفر از حاشیه نشینان استان به پزشک خانواده/ برخی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان الگوی ملی در سطح کشور مطرح است

دکتر هاشمی گفت: برای 10 میلیون نفر از حاشیه نشینان با هزینه ای حدود یک هزار میلیارد تومان، خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی را فراهم کردیم و این اقدام یکی از اثر گذارترین اقدامات دولت در جهت توجه به محرومان و مستضعفان بود.
به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در دومین روز سفر خود به استان آذربایجان شرقی، با حضور در بیت آیت الله مجتهد شبستری ، با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر بهداشت در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، از حمایت های همه جانبه امام جمعه تبریز و استاندار این استان تقدیر کرد و گفت: همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت افزایش رضایتمندی مردم تلاش می کنند و خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه می دهند که برخی از آنها به عنوان الگوی ملی در سطح کشور، مطرح است.
دکتر هاشمی در این دیدار اظهار داشت: نتایج و برکات بسیاری از اقدامات همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، در سالهای آینده به صورت ملموس نمایان می شود و در این سفر نیز در راستای ارتقای کیفیت خدمات، افزایش دسترسی و آسایش مردم، از چندین پروژه بازدید و برخی دیگر را افتتاح کردیم که می تواند به توسعه بهداشت عمومی و توانمند کردن مردم در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر که عامل بیش از 70 درصد مرگ ایرانیان است، کمک کند.
وزیر بهداشت ضمن قدردانی از مسوولان استانی و محلی به دلیل حمایت از حوزه سلامت، خاطر نشان کرد: متاسفانه در زمان آغاز به کار ما وضعیت سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور نامناسب بود به گونه ای که دانشگاه علوم پزشکی تبریز حدود 170 میلیارد تومان بدهی داشت اما امروز تراز مالی این دانشگاه مثبت شده است.
دکتر هاشمی، صرفه و جویی و استفاده از تجربیات جهانی در حوزه نظام ارجاع، تقویت پزشک خانواده و مراقبت از سلامت مردم کشور را عوامل موفقیت دانشگاه ها و رسیدن به تراز مالی مثبت دانست.
وزیر بهداشت گفت: در تبریز طرح های بسیار خوبی انجام شده که برای سراسر کشور نیز قابل استفاده است و یکی از مدل های مربوط به بهداشت کاران کشور، در بین روسای دانشگاه های علوم پزشکی، به مدل تبریز معروف است زیرا در تبریز، 420 هزار نفر از حاشیه نشینان، به پزشک خانواده دسترسی دارند و نظام ارجاع شکل گرفته و خدمات دندانپزشکی، تغذیه و روانشناسی به نحو مطلوبی با کمترین هزینه ارائه می شود.
دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام ارزشمند وزارت بهداشت برای 24 میلیون نفر از حاشیه نشینان و مناطق محروم در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر، دو دیدگاه برای تفسیر حاشیه نشینی را تبیین کرد و افزود: یکی از دیدگاه ها معتقد است که اگر به حاشیه نشینان توجه و به آنها خدمات ارائه شود، موجب تشویق حاشیه نشینی می شود و دیدگاه دوم نیز معتقد است که نباید به حاشیه نشینان توجه کرد تا مردم از مهاجرت به شهرها، پرهیز کنند.
وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: حاشیه نشینی امروز به دلیل خشکسالی و شرایط اقتصادی دشوار گذشته گسترش یافته و این مردم به عنوان یکی از مظلوم ترین قشرها، از حداقل امکانات محروم بودند اما ما برای 10 میلیون نفر از آنها با هزینه ای حدود یک هزار میلیارد تومان، خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی را فراهم کردیم و این اقدام یکی از اثر گذارترین اقدامات دولت در جهت توجه به محرومین و مستضعفان بود.
دکتر هاشمی با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی باید در گذشته رخ می داد، افزود: متاسفانه به دلیل وجود مشکلات و گرفتاری ها، شاهد این اقدامات نبودیم اما در دولت یازدهم هدف ما بر محرومیت زدایی و توجه به مستضعفان است.
وزیر بهداشت همچنین یادآور شد: هدف دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 95، ارتقای کیفیت خدمات است و با نظارت بیشتر این دانشگاه بر اجرای بسته های مختلف طرح تحول سلامت شاهد اثر بخشی این طرح در استان آذربایجان شرقی خواهیم بود.

N36/1394/11/18

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495