شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

ماهانه حدود 200 بازدید از کارخانجات غذا و داروی قزوین

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ماهانه حدود 200 بازدید از کارخانجات غذا و داروی قزوین صورت می‌گیرد.

پیمان قجربیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص لزوم بهبود و ارتقای امنیت غذایی در استان قزوین اظهار کرد: امروزه فعالیت‌های حوزه غذا با عنوان عصر سلامت محصولات غذایی در کشورهای پیشرفته شناخته می‌شود و علاوه بر رفع گرسنگی افراد، به امنیت غذایی آن‌ها نیز توجه دارد.

وی بیان کرد: بیشتر موادی که در خوراک مصرفی روزانه انسان‌ها قرار گرفته در قالب الگوهای امنیت غذایی تعریف شده که بیانگر جامع بودن این الگو است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در حال حاضر کشورهای جهان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست، کشورهایی هستند که در زمینه دریافت کالری مناسب مشکل دارند و دسته دوم کشورهایی که به ایمنی غذا می‌پردازند را شامل می‌شود؛ جمهوری اسلامی ایران جزو دسته دوم محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر یک میلیارد انسان در جهان از نظر تأمین کالری مورد نیاز بدنشان با مشکل روبرو بوده و از نظر امنیت غذایی در خطر هستند.

قجربیگی اضافه کرد: ایمنی غذا در سال‌های اخیر بیش از پیش ذهن مردم را به خود مشغول کرده و با توجه به اهمیت موضوع، از سوی دولت‌ها در سطوح مختلف پیگیری می‌شود.

وی درباره تجهیزات آزمایشگاهی سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: آزمایشگاه این سازمان از کیفیت خوبی برخوردار بوده، هم‌اکنون به عنوان قطب محصولات شوینده کشور شناخته شده و تمامی محصولات شوینده کشور در آزمایشگاه معاونت غذا و داروی استان قزوین آزمایش می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص بازدید از کارخانه‌های مواد غذایی استان قزوین گفت: ماهانه حدود 200 بازدید از سوی معاونت غذا و دارو از کارخانجات این حوزه صورت می‌گیرد که البته این بازدیدها به صورت اتفاقی بوده و مسئولان کارخانجات، در خصوص تاریخ این بازدید اطلاعی ندارند.

قجربیگی خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی برخی افراد با توجه به سبک زندگی و همچنین به دلیل بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و غیره نیازمند آگاهی از میزان مواد معدنی موجود در وعده‌های غذایی هستند که در راستای تحقق این مهم از اواخر سال گذشته، جدول ارزش تغذیه‌ای بر روی برخی محصولات درج شده است.

وی ادامه داد: در جدول تغذیه، میزان نمک، قند، چربی و اسید‌های چرب ترانس قید شده و با رنگ‌های قرمز، زرد و سبز که به ترتیب بیانگر زیاد، متوسط و اندک بودن این عناصر است را نشان می‌دهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: بهتر است سبد غذایی افراد، متفاوت و متنوع باشد؛ علاوه بر این از محصولاتی که نشانگر آن‌ها دارای رنگ سبز یا زرد است، استفاده شود.

A5/22.7.94

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۲۲:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495