شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

ایران به دانش تولید هشت داروی راهبردی دامپزشکی دست یافت

رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران از موفقیت در کسب دانش فنی تولید هشت داروی راهبردی حوزه دامپزشکی در سال جاری خبر داد.

رئیس سندیکای داروهای دامپزشکی:

ایران به دانش تولید هشت داروی راهبردی دامپزشکی دست یافت

رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران از موفقیت در کسب دانش فنی تولید هشت داروی راهبردی حوزه دامپزشکی در سال جاری خبر داد.

حجت الله ذبیحی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در اراک افزود: دانش فنی در این اقلام دارویی در حوزه دامپزشکی کشور امسال به همت دانشمندان بخش خصوصی و دولتی حاصل شده که علاوه بر 10 میلیون دلار صرفه جویی ارزی و خودکفایی، در حوزه صادرات نیز تاکنون پنج میلیون دلار ارزآوری داشته است.
وی با بیان اینکه اقلام مذکور در روز دامپزشکی (14 مهرماه) رونمایی شد، ادامه داد: دانش فنی واکسن سه گانه تب برفکی در موسسه تولیدی و تحقیقاتی پسوک از مهمترین دستاوردها در زمینه داروهای دامپزشکی کشور در سال جاری است که برای اولین بار در جهان به این کیفیت تولید شده است.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران بیان کرد: این دستاورد دارویی توانست ثبت داروهای دامپزشکی در بخش فارماکوپه جمهوری اسلامی را به دست آورد و به تولید انبوه برسد که این افتخار بزرگی است.
ذبیحی اظهارکرد: هزینه تحقیقاتی برای کسب دانش فنی این واکسن در شرکت پسوک 25 میلیارد ریال بوده و این رقم جزء داروهای دامپزشکی است که در انحصار کشورهای غربی بود و برای تهیه آن مبالغ سنگین و وقت زیادی صرف می شد.
وی گفت: واکسن سه گانه تب برفکی دامی در خاورمیانه مشابه ندارد و پیش بینی می شود با رسیدن به تولید انبوه 10 تا 15 میلیون دلار صادرات به کشورهای منطقه و جهان داشته باشد.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران افزود: تولید این واکسن نمونه منحصر به فرد، نمونه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی است چرا که از دانشمندان تولیدکننده آن در چندین مرحله از کشورهای آمریکا و هلند درخواست همکاری شده بود اما تعهد این افراد موجب شد در کشور بمانند و برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکوشند.
ذبیحی بیان کرد: میزان مصرف واکسن سه گانه تب برفکی دامی در داخل کشور دو و نیم میلیون دز( نوبت ) در سال است و با ظرفیت اسمی تولید پنج میلیون دزی این دارو توان صادرات نیمی از تولید سالانه آن برای کشورهای منطقه خاورمیانه فراهم می شود.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه امکان افزایش ظرفیت تولید این رقم دارویی مهم تا 10 میلیون دز در کشور وجود دارد، پیش بینی می شود درآمد صادراتی از این محل تا سال آینده از مرز 50 میلیون دلار بگذرد.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران ادامه داد: در زمینه صادرات واکسن سه گانه تب برفکی دامی امسال صادرات 34 میلیون دلاری به کشورهای عراق و افغانستان هدفگذاری شده است.
ذبیحی گفت: با توجه به کیفیت بالای این واکسن، کشورهای هلند و اسپانیا و برخی کشورهای آفریقایی نظیر کنیا و نیجریه خواهان خرید آن هستند.
وی دو محصول سوسپانسیون تزریقی دامی را از دیگر اقلام دارویی جدید امسال عنوان کرد که در روز دامپزشکی رونمایی شده است.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران گفت: دانش فنی این محصولات برای اولین بار در خاورمیانه کسب شده است و پیش از این تنها کشورهای اروپایی و آمریکا به صورت انحصاری توان تولید آن ها را داشتند.
ذبیحی توضیح داد: این سوسپانسیون ها برای چهار نوع بیماری انگلی دام و بیماری های فوق حاد دامی کاربرد دارد که تاثیرپذیری آن ها در بهبود بیماری بالا است.
وی بیان کرد: سوسپانسیون تزریقی تلفیقی از دو داروی پودری و روغنی است که پیش از دستیابی به این دانش فنی، جداگانه در یک سرنگ استفاده می شد اما اینک به مدد همت دانشمندان ایرانی در شرکت عرفان دارو این رقم مهم درمانی با خاصیت و کیفیت مطلوب در یک شیشه قرار گرفته است.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران اظهارکرد: با وارد شدن این دانش فنی به تولید انبوه تاکنون 800 هزار دلار از محل صادرات آن به کشورهای عراق، امارات متحده عربی و افغانستان نصیب کشور شده است و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 10 میلیون دلار برسد.
ذبیحی عنوان کرد: ظرفیت اسمی تولید این سوسپانسیون ها 600 هزار بطری در سال است که 150 هزار بطری آن مصرف داخلی و بقیه برای صادرات، تولید می شود.
وی بیان کرد: محصول توکسین بایندر در بخش خصوصی یکی دیگر از افتخارات دارویی دامپزشکی در سال جدید است که ظرفیت اسمی تولید آن 12 هزار تن در سال است.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران گفت: این رقم دارویی به عنوان مکمل افزودنی به ذرت یا سویای خوراک دام کاربرد دارد و از انتقال بیماری های احتمالی از غذا به دام پیشگیری می کند.
ذبیحی توضیح داد: درحال حاضر شش کشور خاورمیانه با ورود فناوری وارداتی در تولید این محصول دارویی فعالیت دارند اما مزیت ایران بومی سازی فناوری تولید آن است.
وی افزود: میزان نیاز کشور به محصول توکسین بایندر دو هزار تن در سال است و 10 هزار تن تولید مازاد سالانه آن قابلیت صادرات دارد.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران همچنین از دستیابی به دانش فنی رقم دارویی جدید دامپزشکی با عنوان واکسن روغنی تب برفکی دامی توسط سرم سازی رازی خبر داد.
ذبیحی عنوان کرد: کاربری این واکسن دامی به طور کامل از واکسن سه گانه تب برفکی جداست.
وی گفت: ظرفیت اسمی سالانه تولید واکسن روغنی تب برفکی دامی 500 هزار دز است که 50 هزار دز آن نیاز داخل و بقیه قابلیت صادرات دارد.
وی بیان کرد: محصول کلستین سولفات از شرکت دوفارما یکی دیگر از اقلام جدید دارویی کشور است که امسال به تولید انبوه رسیده است.
ذبیحی ادامه داد: ظرفیت اسمی تولید این داروی دامی 200 هزار شیشه در سال است که 150 هزار شیشه آن برای صادرات و 50 هزار شیشه برای مصارف داخلی هدف گذاری شده است.
وی گفت: این دارو برای درمان بیماری های انگلی دام های سنگین و طیور و عفونت های روده ای کاربرد دارد.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران خاطرنشان کرد: دانش فنی پماد جفت ماندگی داخل رحمی در دو نوع مجزا امسال در شرکت داروسازی پارس ایمن حاصل شده که تیم سازنده آن توانسته این ارقام دارویی را علاوه بر ایران در آمریکا نیز به ثبت برساند.
ذبیحی گفت: تولید انبوه این پمادها از سال آینده با ظرفیت اسمی دو میلیون عدد در سال آغاز می شود که برآورد نیاز داخلی به این دارو 500 هزار عدد است و بقیه قابلیت صادرات دارد.
وی افزود: دانش فنی پمادهای دامی مذکور پیش از این در انحصار آمریکا و هلند بوده است و با ورود ماشین آلات تخصصی و راه اندازی خط تولید پیش بینی می شود در سال آینده 10 میلیون دلار صادرات از محل آن عاید کشور شود.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران یادآور شد: سال گذشته 18 قلم داروی دامی جدید به تولید انبوه رسید که سه رقم آن برای اولین بار در جهان تولید شد و 15 رقم دیگر رکورد کشوری و خاورمیانه را داشت.
ذبیحی گفت: این 18 قلم ارقام دارویی دامپزشکی در سال گذشته توانست علاوه بر ایجاد یک هزار و 500 فرصت شغلی، 20 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته باشد و صرفه جویی ارزی حاصل از آن 40 میلیون دلار برآورد شده است.

A8/19.7.94

۱۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495