شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

نمونه‌ آزمایشگاهی نوعی نانو دارو در درمان هوشمند سرطان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست تیم پژوهشی و مجری طرح نانو دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت : پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در طرحی تحقیقاتی موفق به ساخت نمونه‌ آزمایشگاهی از نوعی نانو دارو شدند که به گفته آنها قابلیت بسیار بالایی در درمان هوشمند سلول‌های سرطانی در مدل حیوانی دارد.

نمونه‌ آزمایشگاهی نوعی نانو دارو در درمان هوشمند سلول‌های سرطانی ساخته شد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست تیم پژوهشی و مجری طرح نانو دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت : پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در طرحی تحقیقاتی موفق به ساخت نمونه‌ آزمایشگاهی از نوعی نانو دارو شدند که به گفته آنها قابلیت بسیار بالایی در درمان هوشمند سلول‌های سرطانی در مدل حیوانی دارد.
دکتر صلوتی افزود : در درمان سرطانها هیچ یک از روش‌های موجود درمان اختصاصی سرطان محسوب نمی شوند و روشهای موجود علاوه بر از بین بردن سلول‌های سرطانی موجب بروز عوارض جانبی نامطلوب در بافت‌های مختلف و از بین بردن سلول‌های سالم نیز می شود و با نتیجه بخشی نانو داروها می توان عوارضی مقابله را برای بیماران و هزینه ها را برای خانواده ها کاهش داد.
تولید و توسعه یک نانو داروی جدید به منظور درمان هوشمند سرطان پستان به روش نور گرما درمانی هدف اصلی طرح است .
دکتر صلوتی افزود : در این روش از عواملی استفاده می‌شود که با جذب نور سبب ایجاد حرارت به طور موضعی می‌شوند و حرارت تولید شده سبب مرگ سلول‌های سرطانی حاوی این مواد خواهد شد.
پایداری قابل ملاحظه‌ این نانو دارو در سرم خون انسان از مزیتهای طرح گروه پژوهشی دانشگاه آزاد زنجان است
برای ساخت این نانو دارو از پپتید بومبسین به عنوان مولکول درمانی هدفمند استفاده و با بهره گیری از نانوتینک اسید به نانو میله‌های طلا متصل شد.
پس از انجام مطالعات کنترل کیفی و برون تنی ترکیب حاصل به موش مبتلا به تومور پستان تزریق شد و با تابش امواج مادون قرمز نزدیک ، قابلیت درمانی آن به روش نورگرما درمانی بررسی شد .
سرپرست و مجری تیم نانو دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت : برای این طرح 15 میلیون تومان هزینه شده است.
دکتر صلوتی گفت : اگر حمایت مالی و پژوهشی افزایش یابد طرح های زیادی رامی توان به نتیجه رساند.
ساخت آزمایشگاهی نانو داروی ضد میکروبی در زنجان هم از طرحهایی است که دکتر صلوتی درکارنامه کاریش دارد .
زنجان در زمینه نانو داروها جز 3 استان برترکشور است و همه سیاستگذاری های حاضر کشور توسط دانشکده داروسازی زنجان و با مسئولیت دکترحمیدی در حال انجام است .

A3/19.7.94

۱۹ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495