شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

تایید داروی جدید برای سرطان ریه

سازمان غذا و داروی آمریکا از تایید یک داروی ایمنی‌درمانی برای معالجه «سرطان پیشرفته ریه با یاخته‌های غیرکوچک» خبر داد.

تایید داروی جدید برای سرطان ریه

سازمان غذا و داروی آمریکا از تایید یک داروی ایمنی‌درمانی برای معالجه «سرطان پیشرفته ریه با یاخته‌های غیرکوچک» خبر داد.


در درمان بیماران مبتلا به این نوع سرطان پیشرفته که بیماری‌شان پس از درمان‌های پیشین پیشرفت کرده و همچنین بیمارانی که تومورهایشان دارای پروتئین PD-L1 است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.


دکتر «ریچارد پازدور» از مرکز تحقیقات و ارزیابی دارو در سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: امروز تایید داروی «کی‌ترودا» به پزشکان این فرصت را می‌دهد تا بیماران خاصی را که ممکن است از مصرف این دارو بیشترین سود را ببرند، مورد آزمایش قرار دهند.
مصرف این دارو همراه با انجام یک تست تشخیصی مورد تایید قرار گرفته که ابتدا برای تشخیص پروتئین PD-L1 در تومورهای سرطان ریه با یاخته‌های غیرکوچک طراحی شده بود.


«
کی‌ترودا» با مسدود ساختن مجرای PD-L1 / PD-1 به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا با سلول‌های سرطانی ریه مقابله کند. در سال 2014 سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف «کی‌ترودا» را برای درمان بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته که تحت درمان با داروی ایمنی‌درمانی «Yervoy» بودند، تایید کرد.
تایید داروی «کی‌ترودا» بر اساس بررسی‌های کلینیکی بوده که نشان داد گسترش این تومورها در 41 درصد بیماران کاهش پیدا کرده و تاثیر آن بین دو تا 9 ماه ادامه داشته است.


به گزارش هلث دی نیوز، در عین حال این دارو دارای عوارض جانبی است که از آن جمله می‌توان به احساس خستگی، کاهش اشتها، تنگی نفس و سرفه اشاره کرد. مصرف این دارو برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است به جنین یا نوزاد آسیب وارد کند.

A9/13.7.94

۱۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴
www.salamtnews.com |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495