شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

43درصد بازار تولید داروی کشور دردست بخش خصوصی

43درصد بازار تولید داروی کشور دردست بخش خصوصی
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، گفت: فقط 43 درصد بازار تولید داروی کشور در اختیار بخش خصوصی است.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، گفت: فقط 43 درصد بازار تولید داروی کشور در اختیار بخش خصوصی است.

 
بازار دارو

سازمان غذا و دارو، مهدی پیر صالحی افزود: این در حالی است که حدود 60 درصد بازار دارویی کشور در بخش تولید در اختیار بخش غیر خصوصی است؛ حتی در بخش واردات دارو نیز بخش غیر خصوصی با در دست داشتن سه درصد عدد بازار داروی وارداتی، حدود 16 درصد ارزش بازار را در دست دارد.
وی تاکید کرد: سیاست های اتخاذ شده در حوزه قیمت گذاری و حمایت تولید دارو هر دو بخش خصوصی و غیر خصوصی را شامل می شود و تمایزی بین آن ها وجود ندارد، بلکه تمایز ها و حمایت ها متوجه بخش تولید است.
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اظهار داشت: طی دو سال اخیر جهت گیری قیمت داروهای وارداتی به کاهش قیمت و نیز بر اساس ضوابط و مقایسه با قیمت دارو در کشورهای مرجع بوده است.
پیرصالحی با انتقاد از برخی اظهارات مطرح شده در خصوص سیاست قیمت گذاری و ادعای ترغیب بخش خصوصی به ورود دارو، این اظهارات را فرافکنانه دانست و تاکید کرد:بحث واردات و تولید داخل با بحث خصوصی و غیر خصوصی مورد مغالطه واقع شده است
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در خصوص علت رشد و توسعه بخش واردات در مقایسه با تولید، اظهار داشت: جلوگیری از انحصار، سهولت تاسیس و راه اندازی یک شرکت وارداتی و عدم نیاز به سرمایه گذاری سنگین از جمله علل رشد بخش واردات دارو در مقایسه با تولید آن به شمار می رود.
پیرصالحی افزود: تاسیس یک شرکت تولید دارو به مراتب به سرمایه بیشتر، زمان طولانی تر و الزامات سخت گیرانه تری نسبت به یک شرکت وارداتی نیاز دارد.
وی اضافه کرد: رشد تعداد شرکت های واردات دارو به هیچوجه نمی تواند نمایانگر وضعیت بازار و سهم عددی و ریالی بخش تولید و واردات باشد.
این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو ادامه داد: در نتیجه سیاست های حمایتی و تلاش های سازمان غذا و دارو، روند کاهشی سهم ریالی واردات دارو نسبت به تولید آن در 15 سال گذشته بی نظیر بوده است
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: بنابراین حجم عددی و ریالی بازار دارو مهم است که به نفع بخش تولید در حال افزایش بوده و به همین علت افزایش تعداد شرکت های وارداتی به خودی خود اهمیتی نداشته است و قابل ارزش گذاری نیست

**
رده بندی شرکت های دارویی
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در ادامه به رده بندی صورت گرفته بر اساس آمار نامه سال 93 نیز پرداخت و گفت: بر این اساس رده سوم تا پنجم از نظر ارزش بازار دارویی کشور مربوط به سه شرکت تولیدی داروپخش، عبیدی و فارابی است که این آمار حاکی از به ثمر رسیدن تلاش های سازمان غذا و دارو در حمایت از تولید داخل است.
وی یادآور شد: گسترش و پیشبرد بخش خصوصی مطابق با سیاست های ابلاغی مرتبط با اصل 44 قانون اساسی، اهداف چشم انداز 20 ساله و قانون برنامه پنجم توسعه، مورد توجه است.
پیرصالحی گفت: خوشبختانه طی پنج سال گذشته سهم شرکت های خصوصی تولیدی در حال افزایش بوده است و براساس مستندات برای نخستین بار طی چند سال گذشته یک شرکت خصوصی از نظر ارزش بازار دارویی در جمع پنج شرکت برتر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت ورود شرکت های جدید دانش بنیان در عرصه تولید دارو گفت: این امر، راه حلی کارساز در جهت تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه تولید دارو به شمار می رود.
A8/13.7.94

۱۳ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495