شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

ضرورت بومی‌سازی تولید دارو در کشور

ریاست دانشکده داروسازی خرم‌آباد بروز جهش‌های ژنی را از عوارض جانبی داروها دانست و ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از مصرف خودسرانه دارو، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان باید تولید داروها بومی‌سازی شود.

ضرورت بومی‌سازی تولید دارو در کشور

ریاست دانشکده داروسازی خرم‌آباد بروز جهش‌های ژنی را از عوارض جانبی داروها دانست و ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از مصرف خودسرانه دارو، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان باید تولید داروها بومی‌سازی شود.

دکتر علی خوارزم کیا عوامل محیطی مانند تشعشعات یونیزه، عوامل شغلی همچون مواجهه با مواد شیمیایی در محیط کار، سبک زندگی و داروهایی که در درمان برخی بیماری‌های خاص به کار می‌رود اعم از داروهای درمان سرطان، داروهای درمان بیماری‌های خود ایمنی و داروهای پیوند عضو را از عوامل عوامل موثر در بروز سرطان دانست و اظهار کرد: برخی از این موارد به اثبات رسیده است.

 

 

وی تشریح کرد: داروهای درمان بیماری‌های خودایمنی به دلیل استفاده طولانی مدت با سرکوب سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. همچنین داروها با تاثیری که بر سیستم بیولوژیک بدن می گذارند؛ سبب تغییر رفتار سلول در مراحل تولیدمثل آن شده و سبب افزایش درصد خطر ابتلا به سرطان می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به اقتضای این که در چه مرحله‌ای بیماری سرطان تشخیص داده می‌شود، دارو بسیار کمک کننده است، چرا که در مراحل اولیه می‌تواند به بهبودی کامل منجر شود و در مراحل پیشرفته می‌تواند بیماری را کنترل کند.

 

 

خوارزم کیا بیان کرد: داروهای اختصاصی با ساختار شیمیایی جدید ضمن اینکه از قدرت و حساسیت بیشتری برخوردارند، عوارض جانبی کمتری دارند.

این متخصص داروسازی بالینی آسیب به کل بافت و مجموعه سلول‌ها را از عوارض داروهای شیمی درمانی دانست و گفت: داروهای جدید این قابلیت را دارند که آسیب آن‌ها تنها متوجه سلول‌های سرطانی است و از این طریق دارای عوارض کمتر و خاصیت درمان کنندگی بیشتری هستند.

 

 

وی بیان کرد: به دلیل افزایش سطح آگاهی جامعه، افزایش دسترسی افراد به پزشکان متخصص و روند صعودی تشخیص، درمان دارویی نسبت به سال‌های گذشته در کشورمان افزایش داشته و در زمینه درمان همپای کشورهای پیشرفته هستیم.

 

 

خوارزم‌کیا، جلوگیری از تداخلات دارویی و مشاوره‌های دارویی و پزشکی را از وظایف متخصص داروساز بالینی مطرح کرد و افزود: ورود داروسازان دارویی به روند درمان سبب می‌شود بیمار، تحت نظر وی داروهای صحیح و مناسب را دریافت کند که این امر منجر به کاهش هزینه‌های دارویی و کاهش هزینه‌های بستری می‌شود.

A5/13.7.94

۱۳ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495