شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

مراسم افتتاحیه هفتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی

مراسم افتتاحیه هفتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی
مراسم افتتاحیه هفتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی ایران؛ باحضور بزرگان این حوزه، تولیدکنندگان، پزشکان، متخصصان دارویی، واردکنندگان، مربیان ورزشی و سایر فعالان این صنعت در هتل المپیک برگزار شد.
 
مراسم افتتاحیه هفتمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی ایران؛ باحضور بزرگان این حوزه، تولیدکنندگان، پزشکان، متخصصان دارویی، واردکنندگان، مربیان ورزشی و سایر فعالان این صنعت در هتل المپیک برگزار شد.

🔸دکتر کبریائی زاده: در گذشته مکمل های مصرفی کشور اکثرا وارداتی بود. این در شرایطی بود که تولید آن تکنولوژی و دانش فنی خیلی پیچیده تری نسبت به دارو ندارد. ایشان در ادامه به ذکر خاطراتی از دکتر لطفی در مورد صنعت مکمل با این مضمون پرداختند: ما چرا نمی توانیم دارو صادر کنیم؟ مگر ما کمتر از هند، چین و اردن و سایر کشورها هستیم؟ باید برای تمام رده های سنی آموزش تدارک ببینیم. با آموزش، متخصص تربیت می شود. ما به آموزش صنعتی و کاربردی نیاز داریم.

🔸دکتر حلبچی؛ دبیر علمی همایش: تجارت عظیم مکمل ها با برآوردهای بزرگی همراه است. پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴ تجارت جهانی مکمل ۲۷۸ میلیارد دلار خواهد بود. در حال حاضر در آمریکا بازار مکمل چیزی قریب به ۳۰ میلیارد دلار است.
هم تولیدکننده و هم وارد کننده از ارکان صنعت مکمل ها هستند. قاچاق و توزیع غیراستاندارد محصولات بی کیفیت و نامجاز از تهدیدها و معضلات این صنعت است. امروز باید نقش پزشکان، داروسازان و متخصصان ورزشی به عنوان تجویزکننده افزایش یابد. هم چنین، به نظر می رسد در حوزه آگاه سازی مصرف کننده خیلی کار نکردیم. بعضا مکمل هایی مصرف می شود که چندان کارایی ندارد، یا غیر مجاز بوده یا مصرف با کارکرد آن ها متناسب نیست.
نهادهای نظارتی مثل غذا و دارو و اتحادیه و سندیکاهای مرتبط نیز یکی از ارکان مهم در این زمینه هستند. در این شرایط باید سه گروه مخاطب را به یکدیگر نزدیک کنیم. فرصت خوبی است که این خانواده دور هم جمع شوند و از فرصت تعامل به بهترین نحو استفاده کنیم.

🔸دکتر خانوی؛ مدیر کل اداره امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو: آموزش مسئولین فنی شرکت ها فرایند کار را بسیار تسهیل می نماید. سال گذشته سیاست های تامین مواد اولیه را جهت رفاه حال تولید کنندگان تغییر دادیم. امیدواریم بتوانیم به تولیدکنندگان بیشتر کمک کنیم. امروز درمورد برخی مکمل هایی که در داخل تولید دارند ممنوعیت واردات داریم که این سیاست در سال ۹۸ نیز ادامه میابد. سال ۹۸ سال تفویض مسئولیت به اتحادیه ها و سندیکاها خواهد بود. خوشحالم که این همایش جایگاه علمی خود را پیدا کرده است و مقالات علمی در این زمینه فراخوان و پذیرش شده است. امروز باید صنعت و دانشگاه به یکدیگر نزدیک تر شوند.

🔸دکتر احمدی معاون وزیر ورزش: یکی از بخش های مهم در صنعت مکمل، بخش ورزشی است. قریب به بیست و سه هزار باشگاه ورزشی در کشور داریم که جزو مشتریان و مصرف کنندگان مکمل های ورزشی هستند. متاسفانه بخشی از مکمل ها از طریق قاچاق وارد بازار می شود که نگرانی های زیادی را برای سلامت مصرف کنندگان آن به همراه دارد که تهدید بزرگی است. مکمل های غیر مجاز آلودگی های فراوانی دارند که موجب بیماری های قلبی، کبدی و گوارشی می شود.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۵۹
Loading

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495