شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

هشتمین اتاق تمیز داروهای پروبیوتیک کشور در شیراز راه اندازی شد

هشتمین اتاق تمیز داروهای پروبیوتیک کشور در شیراز راه اندازی شد
هشتیمن اتاق تمیز داروهای پروبیوتیک کشور روزشنبه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شیراز راه اندازی شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین بهره برداری از این پروژه بیان داشت: این اتاق تمیز، یکی از حوزه های فناوری است و می تواند مرجع تولید بسیاری از داروها باشد.
سید بصیر هاشمی افزود: امیدواریم شاهد به تولید انبوه رسیدن محصولات این اتاق تمیز باشیم که آغازی برای انجام کارهای بعدی است.
وی اضافه کرد: ما هم اکنون در حیطه پژوهشی، پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم که با توسعه فعالیت ها در زمینه فناوری، تکامل می یابد.
رئیس مرکز رشد بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این آیین، با اشاره به گام های موثری که برای دانش افزایی در این دانشگاه برداشته شده، گفت: دستگاه
fblc
برای تولید و خالص سازی پروتئین های نوترکیب به عنوان یک دستگاه استراتژیک به کار می رود که ساخت آن تاکنون، حدود 80 درصد پیشرفت داشته است.
یونس قاسمی، اظهار کرد: این دستگاه با تکیه بر توانمندی های دانشمندان ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساخته می شود.
رئیس مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد محصولات پروبیوتیک و پره بیوتیک نیز بیان داشت: این محصولات، شامل قرص، کپسول و قطره است و خط تولید آنها به چرخه خدمت رسانی به مردم پیوسته و برای درمان مشکلات گوارشی در کودکان کاربرد دارد.
قاسمی افزود: پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها، در مکمل های غذایی و دارویی و در طیف های مختلف بیماری استفاده می شوند.
او با اشاره به اینکه مسیر تولید دو داروی نو ترکیب هم امروز به بهره برادری می رسد، گفت: داروهای 'ال آسپارژیناز' و 'پگ الاس پارژیناز' برای درمان سرطان خون کودکان و داروی 'اینترفورون بتا' که برای بیماری ام.اس استفاده می شود، می تواند گامی موثر برای درمان بیماران در آینده با تکیه بر دانش بومی باشد.
اتاق تمیز عبارت است از مکانی بسیار تمیز و مناسب که از نظر قطر ذرات معلق در هوا، گرد و غبار در حد میکرون و زیر میکرون، رطوبت، سرما، گرما و فشار مورد کنترل باشد.
با توجه به اینکه هر انسان در هر بازدم بین 40 تا 44 هزار ذره از خود ساطع می کند، کار کردن درون این اتاق ها شرایط ویژه ای از نظر صحبت کردن، راه رفتن، نشستن و کار کردن دارد.
وجود اتاق تمیز است که بشر را توانا ساخته تا بتواند روی
DNA انسان و بلکه تمام موجودات کار کند.
کاربردهای اتاق تمیز در داروسازی شامل تولید پروتئین های نوترکیب، تولید واکسن، تولید آنتی بادی های منو کلونال و تولید پروبیوتیک هاست.
عملیات ساخت اتاق تمیز مرکز رشد بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از سال 90 در محل طبقه سوم ساختمان مراکز رشد در دانشکده داروسازی آغاز شد.
در این اتاق قرار است پروژه هایی شامل تولید داروهای نوترکیب پروتئینی(آسپاراژیناز)، پروژه 'اینتر فرون بتا'، پروژه هورمون رشد و پروژه تولید مکمل پروبیوتیک، انجام شود.
در مورد پروژه تولید مکمل پروبیوتیک باید گفت، این فرآورده برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش در دو فرمولاسیون جداگانه، برای کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد.

N253/1394/12/9

۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495