شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

انتقاد دکتر هاشمی از بی توجهی به کمبودهای بهداشتی و درمانی در مشهد/ شرمنده مردم هستیم

وزیر بهداشت با ابراز ناخرسندی از فراهم نشدن زیرساخت های لازم حوزه سلامت در شهر مقدس مشهد گفت: «این آخرین باری است که پوشیده سخن می گویم و از ذکر جزییات خودداری می کنم.»

وزیر بهداشت با ابراز ناخرسندی از فراهم نشدن زیرساخت های لازم حوزه سلامت در شهر مقدس مشهد گفت: «این آخرین باری است که پوشیده سخن می گویم و از ذکر جزییات خودداری می کنم.»

به گزارش وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در سفر خود به مشهد مقدس در جمع مردم شهرک طرق حضور یافت و با مردم و مسوولان درباره مشکلات و چالش های حوزه سلامت در این منطقه گفتگو کرد.

وزیر بهداشت در مورد اقدامات انجام شده در سال های پس از انقلاب اسلامی گفت: «ما هنوز با آنچه قبل از انقلاب وعده داده و در اوایل انقلاب مدعی بودیم، فاصله داریم و شان مردم در حوزه خدمات بهداشت و درمان به عنوان سرمایه اصلی اسلام و انقلاب بیشتر از آن چیزی است که به آنها ارائه می شود.»

 

دیدگاه های اشتباه در مورد حاشیه نشینان وجود دارد

وزیر بهداشت دلیل مهاجرت روستاییان به مناطق شهری را بی تدبیری، بی توجهی و خشکسالی های سالهای گذشته در نقاط مختلف کشور دانست و گفت: «در حال حاضر در کشور، 11میلیون نفر حاشیه نشین وجود دارد و در سالهای اخیر دیدگاه برخی از افراد این بوده که اگر به حاشیه نشینی توجه کنیم، مهاجرت افزایش می یابد بنابراین نباید به آنها خدمات مختلفی از جمله ساخت بیمارستان و یا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهیم که این تفکر انقلابی نیست و با تفکر امام راحل و مقام معظم رهبری فاصله بسیار زیادی دارد.»

وزیر بهداشت به پوشش بیمه برای 11 میلیون نفر از مردم فاقد پوشش بیمه افزود: «80 درصد از این افراد، درآمد کمتر از یک میلیون تومان داشتند و این یعنی آنها امکان بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی را نداشتند و افتخار می کنیم که در دولت یازدهم به صورت رایگان بیمه شدند و از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده می کنند.»

دکتر هاشمی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: در حال حاضر با اجرای این طرح پرداختی از جیب مردم در بیمارستان های دولتی برای روستاییان به 3درصد و برای شهرنشینان به 6درصد رسیده است.

 

زیرساخت های لازم در مشهد وجود ندارد

دکتر هاشمی از شهر مقدس مشهد به عنوان یکی از محروم ترین شهرهای کشور در حوزه خدمات نام برد و گفت: «در طول سالیان اخیر شاهد گسترش شهر و پذیرایی از میلیونها زائر علی ابن موسی الرضا (ع) در سال هستیم اما زیر ساخت های فعلی به تناسب آن، گسترش چندانی نیافته است و من از این بابت متاسفم.

وزیر بهداشت با ابراز ناخرسندی از وضعیت موجود افزود: «در طول دو سال گذشته دفعات زیادی به مشهد سفر کرده ام ولی مشکلات قبل همچنان باقیست و دیگر از این وضع خسته شده ام. مشکل من در حوزه زیر ساخت ها با بخش دولتی، نه به عنوان یک خراسانی بلکه به عنوان فردی از جمعیت 80میلیون نفری ایران است. چرا باید تا این حد کم توجهی کنیم؟! این آخرین باری است که پوشیده سخن می گویم و از ذکر جزییات خودداری می کنم.»

 

نیازمند یک تصمیم امام پسند هستیم

وزیر بهداشت گفت: «بیش از دو سال از مسوولیت ما در وزارت بهداشت گذشته و از روز اول هدف من ایجاد حداقل 2 تا 3 هزار تخت بیمارستانی در مشهد مقدس بود که نیازمند یک تصمیم انقلابی از جنس امام پسند است. طبق گزارش هایی که به من ارائه کردند حدود 600 هزار نفر در مناطق 5 و 6حاشیه شهر مشهد زندگی می کنند اما فقط 100 تخت بیمارستانی در این منطقه نسبت به قبل از انقلاب اضافه شده است. در حال حاضر به طور متوسط به ازاء هر هزار نفر جمعیت، 1.7 تخت بیمارستانی داریم و هدف ما در پایان برنامه ششم توسعه، رسیدن این شاخص به 2.6 تخت به ازاء هر هزار نفر است و به عبارتی برای 600هزار نفر ساکن در این منطقه، حداقل به یکهزار تحت بیمارستانی نیاز داریم که با توجه به وجود تنها یک بیمارستان (بیمارستان شهید کامیاب) با این شاخص ها فاصله بسیاری داریم و از این بابت در مقابل مردم، شرمنده ایم.»

دکتر هاشمی یکی از نیازهای شهرک طرق و توابع و همچنین شهر مقدس را ساخت بیمارستان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد تا به شهر مقدس مشهد، نگاه ویژه ای شود.

وی با اشاره به علاقه مندی مقام معظم رهبری برای تهیه امکانات مناسب برای زائرین در این شهر گفت: «آیا ممکن است زائران به پا بوس امام رضا(ع) مشرف شوند اما مجاوران آن، وضعیت نامناسبی داشته باشند؟! آیا شایسته است که 600هزار نفر فاقد حتی یک بیمارستان باشند؟! و آیا این وضعیت مناسبی است که اگر فردی در ساعت های شب به یک تزریق نیاز داشته باشد، برای این کار مجبور باشد به شهر مراجعه کند؟! نه؛ این وضعیت زیبنده و در خور این شهر مقدس نیست.»

 

رفاه اجتماعی کلید رفع مشکلات است

وزیر بهداشت در سخنان خود خاطر نشان کرد: «ادامه حیات هر کشوری که بر توسعه رفاه اجتماعی توجه نداشته باشد، با مشکل روبرو است. دلیل تاکید مکرر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در رسیدگی به مردم و ارتقای خدمات مربوط به آنها، علاوه بر جنبه های اعتقادی که همواره در دین اسلام سفارش شده، اگر با نگاه سیاسی، امنیتی و اقتصادی بنگریم، لازم است تا رضایتمندی مردم از خدمات را افزایش دهیم.»

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم برداشتن گام های اساسی در حوزه درمان، خاطر نشان کرد: «امیدواریم کمیسیون ماده 5، ما را بیش از این، معطل نکند و برای انجام اقدامات به ما کمک کند تا توانیم حداقل 2هزار تخت را در مشهد ایجاد کنیم.»

دکتر هاشمی در پایان صحبت های خود به مردم شهرک طرق وعده داد تا مرکز بهداشتی و درمانی این منطقه به صورت شبانه روزی فعالیت کند و پایگاه اورژانس مورد نیاز نیز بتواند در کوتاه ترین زمان برای ارائه خدمات به مردم، به بهره برداری برسد تا این حداقل درخواست های مردم را تامین کند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده امکان تاسیس بیمارستان در شهرک طرق و توابع آن عملی شود.

شایان ذکرست که شهرک طرق از شهرک های حاشیه مشهد مقدس است که در حال حاضر 600هزار نفر جمعیت دارد و از نظر امکانات بهداشتی و درمانی وضعیت رضایتبخشی ندارد./206/210

 

  

N39/1394/11/18
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495