شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

4 بار استانداردهای تولید آبلیمو را تغییر دادیم

رییس سازمان ملی استاندارد گفت : این سازمان به واسطه برخی تخلف ها و تقلب ها چهار بار استانداردهای تولید آبلیمو را تغییر داده است .

رییس سازمان ملی استاندارد گفت : این سازمان به واسطه برخی تخلف ها و تقلب ها چهار بار استانداردهای تولید آبلیمو را تغییر داده است .
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، نیره پیروز بخت در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه سازمان استاندارد ایران عضو سازمان استاندارد جهانی ، ایزو است گفت : در کنار اینکه به سلامت مردم اهمیت می دهیم نباید تلاش کنیم تا خدشه ای به بازار ما در خارج از کشور وارد شود .
وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد به علت برخی تخلف ها و تقلب ها در تولید آبلیمو چهار بار استانداردهای ملی این محصول را تغییر داده است گفت : بعد از این هم اگر وزارت بهداشت ودرمان موارد جدیدی را اعلام کند برای واحدهای تولیدی آبلیمو استانداردهای جدید اعلام می کنیم واجازه نمی دهیم متقلب ها سوء استفاده کنند .
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این سازمان 15 قلم آبلیموی غیر استاندارد را به سازمان غذا ودارو معرفی کرده است گفت : در صورتی که این واحدها متخلف باشند به دستگاه قضایی هم معرفی می شوند .
پیروز بخت افزود : مسئله مجازاتها برای ما بسیار چالشی است و مجازاتها را متناسب با تخلفات استاندارد نمی دانیم .
وی افزود : در نظام قانونی ما خلا وجود دارد واین صرف نظام قوانین استاندارد نیست وامیدواریم باتصویب قانون استاندارد در مجلس شورای اسلامی این وضعیت بهبود یابد .
رئیس سازمان غذا ودارو هم دیگر مهمان تلفنی این برنامه بود که با اشاره به آخرین وضعیت واحد تولید کننده آب معدنی دماوند گفت : آب معدنی دماوند دیگر تولید نخواهد شد و از این پس آب آشامیدنی دماوند با اصلاح بسته بندی به بازار عرضه می شود و مصرف آن بلامانع است .
رسول دیناروند افزود : علاوه بر این شرکت، این سازمان به 37 شرکت دیگر تذکر داده است و 14 شرکت هم تولیدشان متوقف شده است که باید اصلاحات لازم را انجام دهند .
وی افزود : سازمان غذا ودارو امسال به 53 واحد تولید کننده آبلیمو که مشکل داشتند تذکر داده است .
دیناروند افزود : این واحدها صرفا برای سودجویی تقلب و تخلف می کنند اما فرمول آنها خطرناک نیست اما با این حال با آنها برخورد می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو موضوع سلامت غذای مردم را بسیار مهم دانست و افزود : در کنار اینکه دستگاههای مختلف با هم موازی کاری دارند دستگاههای نظارتی امکانات و قدرت کافی برای برخورد با تخلفات را با سرعت وقاطعیت را ندارند .
مسلم بیات نماینده سازمان ملی استاندارد هم در این برنامه گفت : این سازمان پارسال 15 برند و دیروز 16 برند آبلیموی غیر استاندارد را به سازمان غذا و دارو اعلام کرده است .
وی با بیان اینکه در 60 درصد موارد،‌ در تولید آبلیمو تقلب وجود دارد، ضعف آگاهی تولید کنندگان و مردم و ضعف فناوری را از جمله علت های تولید آبلیموی غیر استاندارد دانست .
نماینده سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نیازمند راهبرد ملی کیفیت در کشور هستیم که تلاشها و ارزیابی ها در آن دیده شود افزود : طرحی با همین عنوان در دست داریم که در برنامه ششم توسعه قرار می گیرد.
بیات افزود : اگر معیارهای چندگانه و روشهای اندازه گیری یکسان شود بسیاری از مشکلات رفع می شود .
نماینده سازمان ملی استاندارد با اشاره به حساسیت این سازمان در همه استانداردها گفت : این سازمان پارسال 15 هزار مخزن گاز سی ان جی 2400 اتوبوس را در تهران بررسی کرد که 900 تای آن غیر استاندارد بود و برگشت خورد .
بیات با بیان اینکه این سازمان پارسال 700 پرونده در دستگاه قضایی برای واحدهای متخلف تشکیل داده است افزود : از طرف مردم کوبنده و قاطعانه با تخلفات برخورد می کنیم .
نماینده سازمان ملی استاندارد خاطر نشان کرد : مجازات ها باید اجتماعی باشد و باید کاری کنیم تا کسانی که با سلامت مردم بازی می کنند به هیچ عنوان در فرآیند های اجتماعی نتوانند حضور یابند .

A6/22.7.94
۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۲۲:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495