شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

اعطای مجوز جدید با وجود شرکتهای زیاد پخش دارو

عضو کمیته راهبردی دومین کنفرانس صنعت پخش گفت: با وجود کثرت شرکت های پخش دارو، همچنان مجوز جدید اعطا می شود و در حالی است که تعدد شرکت های پخش باعث رقابت ناسالم و هدر رفت سرمایه های ملی می شود.

مصطفی خدایی اظهار کرد: تا یک سال قبل 40 شرکت پخش سراسری دارو در کشور وجود داشت که در حال حاضر تعداد این شرکت ها به 60 شرکت رسیده است و تعداد زیادی هم موافقت اصولی گرفته اند و به زودی مجوز فعالیت می گیرند.

وی افزود: پیش از انقلاب در کشور تنها 4 تا 5 شرکت پخش داشتیم که در سال های بعد از جنگ رویکرد مدیریت کلان کشور به صنعت پخش باعث افزایش تعداد شرکت های پخش شد.

عضو کمیته راهبردی دومین کنفرانس صنعت پخش تصریح کرد: کثرت اعطای مجوز به شرکت های پخش ما را به یاد بسیاری از صنایع در دهه های گذشته می اندازد که با توجه به نیاز یک برهه زمانی تعدادشان بیش از تقاضا افزایش یافت و این امر روی کیفیت ارایه خدمات و سوددهی آن ها تاثیر منفی گذاشت و سبب ورشکستگی و خروج آن ها از تولید شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسایل مورد مناقشه، روش و رویکرد موجود در ورود سرمایه گذاری های جدید به صنعت پخش است، اضافه کرد: هر چند مجوز های موجود را نمی توان باطل کرد، اما می توان از صدور مجوزهای فعالیت جدید دارو خودداری کرد و علاقه مندان به این صنعت را به سمت سرمایه گذاری در جهت ارتقای کیفیت خدمات این حوزه سوق داد.

خدایی اظهار داشت: در حالی فروشندگان شرکت های پخش دارو هفته ای یکبار به داروخانه مراجعه می کنند که بطور متوسط روزی 10 فروشنده (ویزیتور) از این شرکت ها به هر داروخانه سر می زنند و اکثرشان سبد دارویی مشترکی را ارایه می کنند که می توان با مدیریت صحیح توزیع این مشکل را برطرف کرد.

وی گفت: صنعت پخش نیازمند سیاست گذاری و تدوین یک استراتژی است و باید سرمایه ها به سمتی هدایت شود که بازدهی داشته باشد که برگزاری دومین کنفرانس صنعت پخش گامی در جهت تحقق این امر است که در آن متخصصان و صاحبنظران با یکدیگر به هم اندیشی و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: صنعت پخش از مسئولان وزارت بهداشت در خواست دارد تا با محدودسازی اعطای مجوز به شرکت های پخش، موجبات سرمایه گذاری در جهت ارتقای کیفیت خدمات پخش را فراهم کنند.

A1/22.7.94

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۲۱:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495