شرکت پخش رازی|نمایش جزییات خبر

دانستنی های جهان پزشکی

تایید درمانی برای سرطان پیشرفته ریه، تاثیر ژن درمانی بر نوعی کاهش بینایی ارثی و ضرورت ممنوعیت استفاده از عطر در بیمارستان ها سه خبر کوتاه از جهان پزشکی هستند.

به گزارش گروه علمی پایگاه اینترنتی دیلی میل، پزشکان با اعلام اینکه رایحه های مصنوعی موجب تحریک بروز حملات آسم و آلرژی در بیماران می شود، خواستار ممنوعیت استفاده از عطر و لوسیون های معطر در بیمارستان ها هستند.
به طور کلی از هر 10 نفر، سه نفر ادعا می کنند که نسبت به رایحه افراد دیگر حساسیت دارند و بیش از یک چهارم مبتلایان به آسم می گویند که عطر سایر افراد، بیماری آنها را تشدید می کند.
حملات آسم اغلب توسط محرک ها به وجود می آید؛ این محرک ها می توانند شامل هر چیزی از دود سیگار گرفته تا رایحه های مصنوعی شوند.
پزشکان در مجله Canadian Medical Association Journal نوشتند که استفاده از محصولات معطر در داخل بیمارستان ها باید ممنوع شود.
به گفته آنها، مدارک فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد رایحه های مصنوعی بیماری آسم را تشدید می کنند.
تاثیر رایحه مصنوعی بر تشدید آسم به ویژه در بیمارستان ها نگران کننده است زیرا پرشماری از بیماران آسیب پذیر مبتلا به آسم و یا مبتلا به حساسیت های پوستی و حساسیت های راه های هوایی فوقانی در این مراکز حضور دارند

***
تاثیر ژن درمانی بر کاهش بینایی ارثی
محققان روشی را برای درمان ژنتیک نوروپاتی ارثی عصب بینایی لبر (LHON) ارائه کردند که موجب تقویت بیمانی در موش های مبتلا به این بیماری شد.
نوروپاتی ارثی عصب بینایی لبر (LHON) یک بیماری ارثی با ضعف بینایی چشم ها و فقدان دید مرکزی است.
این بیماری ارثی به واسطه جهش ژن ND4 ایجاد می شود و اغلب با تاری و کدری دید آغاز می شود؛ این بیماری با از دست دادن وضوح و دید رنگی بر اثر مرگ سلول های عصبی در چشم که اطلاعات بصری را به مغز انتقال می دهند، پیشرفت می کند.
ویروس ها یکی از روش های مرکزی برای ارائه ژن ها به سلول ها هستند اما برای نفوذ به میتوکندری مشکل دارند.
محققان برای غلبه بر این مشکل یک میتوکندری پروتیین سلولی مورد نیاز را گرفتند، اما آن را روی ویروسی که حامل نسخه معیوب ND4 نبود، قرار دادند.
سپس این ویروس به تخمک های سلولی بارور شده موش تزریق شد و پس از چند نسل، محققان به یک موش مبتلا به LHON دست یافتند.
در مرحله بعد، یک ژن عادی ND4 به این ویروس اضافه و به چشم تزریق شد؛ این تزریق به تقویت بینایی در موش های مبتلا منجر شد.
اما در موش هایی که این جهش ژنتیکی را نداشتند، تزریق ویروس های حامل ND4 هیچ تاثیری بر بینایی آنها نداشت.
این مطالعه در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

***
تایید یک روش درمانی جدید برای سرطان پیشرفته ریه 
اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا داروی جدیدی را برای بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته ریه سلول کوچک، تایید کرده است.
سرطان ریه سلول کوچک تهاجمی بوده و تومورهای این سرطان حامل یک جهش ژنتیکی خاص هستند.
داروی Keytruda به عنوان یک درمان موفقیت آمیز تایید شده است زیرا بر اساس نتایج آزمایش های بالینی موجب تقویت قابل توجه درمان های موجود می شود.
تایید داروی Keytruda به پزشکان این توانایی را می دهد که بیماران خاص را که بیشترین منفعت را از این دارو می برند، هدف قرار دهند.
این دارو یک مسیر سلولی را که در سلول های ایمنی بدن و برخی سلول های سرطانی یافت می شود، مسدود می کند و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا به مقابله با سلول های سرطانی بپردازد.
این دارو روی 550 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته ریه آزمایش شد، 61 نفر از آنها به این جهش ژنتیکی مبتلا بودند و از پیش تحت شیمی درمانی قرار گرفته بودند
محققان متوجه شدند که در 41 درصد بیماران تومورها بعد از درمان با این دارو کوچک شدند؛ تاثیری که تا مدت ها ادامه داشت.

C1/20.7.94

۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

درباره ما

در شانزدهم تیرماه 1363 تاسیس و در تاریخ سی ام مرداد ماه همان سال تحت شماره 53284 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و رتبه 53 را از منظر فروش در بین کل شرکت های ایرانی کسب نموده است این شرکت با استعانت از حضرت باری تعالی و با برخورداری از سرمایه انسانی مجرب و متخصص صنعت توزیع، در سراسر کشور به عنوان طلایه دار پخش دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، با رعایت بالاترین استانداردهای صنعت پخش، فعالیت می نماید. شرکت پخش رازی با در اختیار داشتن حدود 1000 نفر سرمایه انسانی، یک انبار مرکزی، 20 مرکز توزیع مجهز و برخورداری از ناوگان عظیم حمل و 

تماس با ما

  • تلفن : 66706812
  • نمابر : 66746309
  • info@razico.ir
  • تهران ، خیابان جمهوری اسلامی ، خیابان مسعود سعد ، پلاک 29 کد پستی: 1131685811 صندوق پستی: 363-11495